• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

‌مهرِبی‌مهری، علاجش استیضاح‌است

  • کد خبر : 12831
  • 22 شهریور 1399 - 5:58
‌مهرِبی‌مهری، علاجش استیضاح‌است

عبدالله مرادی- میلکان مهر برای همه ما همواره پر از خاطره بوده، خاطراتی شیرین با کمی ترس و اضطراب. به ویژه زمانهایی که می‌خواستیم از یک مقطع و دوره تحصیلی به مقطع دیگر برویم. امسال سال تحصیلی متفاوت تر و خاصی را شروع کردیم. بیشتر از بچه ها امسال والدین استرس و اضطراب داشتند. کرونا […]

عبدالله مرادی- میلکان

مهر برای همه ما همواره پر از خاطره بوده، خاطراتی شیرین با کمی ترس و اضطراب. به ویژه زمانهایی که می‌خواستیم از یک مقطع و دوره تحصیلی به مقطع دیگر برویم. امسال سال تحصیلی متفاوت تر و خاصی را شروع کردیم. بیشتر از بچه ها امسال والدین استرس و اضطراب داشتند.
کرونا تمامی زوایای زندگی بشر را در برگرفته و این درگیری شاید برای برخی کشورها متفاوت‌تر باشد. یکی از همین کشورهای متفاوت ایرانی است که از یک سو با تحریم و از دیگر سو با مشکلات و رکود اقتصادی شدید و یک یاس اجتماعی مواجه است.
در این شرایط مدیران به جای همراهی و همدردی با مردم هر روز یک چالش و سنگ جدید پیش پای مردم می گذارند.
بازگشایی مدارس که برخلاف هر سال از ۱۵ شهریور آغاز شد. گویا همین از مهربانی های آن کاسته بود. بازگشایی پر از ابهام و سوال که کسی جوابگوی آنها نبود.
تا آخرین ساعات حتی مدیران مدارس هم نمی دانستند که چگونه شروعی خواهند داشت. به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش باید والدین صبح شنبه زنگ می‌زدند و می پرسیدند که بچه هایشان را مدرسه بفرستند یا خیر!!!
از سویی وزارت بهداشت، پزشکان و کادر درمان نگرانی های خود را با صدور بیانیه، مصاحبه و انتشار پیام در شبکه های اجتماعی اعلام داشتند اما گوشی بدهکارشان نبود و آغاز سال تحصیلی با بی مهری تمام با حضور دانش آموزان و تصویر رییس جمهور آغاز شد.
سخنان رییس جمهور آب پاکی را روی دست اولیا و مربیان ریخت. حسن روحانی در بخشی از سخنرانی خود همچون دیگر مسئولین در ابتدا اختیاری بودن مدارس را بیان کرد اما در ادامه گفت:«اگر کسی نمی خواهد فرزندش را مدرسه بفرستد اجباری نیست می تواند یک سال از تحصیل بازماند» این جمله آقای رییس جمهور دلهره خانواده ها را چند برابر کرد و کسانی که با هماهنگی مدرسه نیت بر عدم حضور فرزندانشان داشتند روز از نو روزی از نو باز هم دچار سردرگمی شدند.
واکنش‌های جامعه به حضور اجباری برای ادامه تحصیل نمایندگان مجلس را وادار به جمع کردن امضا برای استیضاح وزیر کرد. وزیر آموزش و پرورش پس از چند روز اعلام کرد که با بررسی جمیع جوانب به این نتیجه رسیده ایم که کسانی که می خواهند می توانند به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل بدهند. این عقب نشینی دو شبهه‌ی ترس از استیضاح و جمع کردن شهریه دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی و حمایت وزیر از این مراکز را به وجود آورد.
حالا باید ببینیم مجلس تازه نفس می تواند با استیضاح وزیر آموزش پرورش بخشی از این استرس و دلهره را نصیب دولت و این وزیر کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز شرایطی بهتر از کشور در استان حاکم نکرد و با عدم پاسخگویی به تلفن خبرنگاران و سوالات پیش آمده در جامعه شانه به شانه استاندار زد تا در یک مدرسه اتو کشیده و شیک زنگ مدرسه را به صدا در بیاورد.
اولویت فرآیند آموزش سلامت دانش آموزان است
هوشنگ بازوند در آیین بازگشایی مدارس استان که باحضور جمعی از مسئولین استانی در دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان برگزارشد، گفت: دانش آموزان سرمایه های اصلی و آینده سازان استان هستند و سلامت آن‌ها اولویت اصلی دولت است.
مدیریت ارشد استان ضمن تشکر از همراهی خانواده ها برای رعایت توصیه های بهداشتی افزود: شیوه رفتار و عملکرد مسئولین باید به گونه ای باشد که به خانواده‌ها اطمینان خاطر بدهد که دانش آموزان در محیطی امن و ایمن آموزش می‌بینند. بازوند به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا در سطح جهان اشاره کرد و افزود: این بیماری خسارت بسیار زیادی را در حوزه های مختلف ایجاد کرده و روش های گوناگونی برای مدیریت و مهار کرونا در جهان استفاده شده است، اما همگان به این نتیجه رسیده‌اند که باید علی رغم محدودیت ها و سختی ها در کنار کرونا زندگی کرد، هرچند بسیار سخت است، در کشور ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی حوزه های اقتصادی و فرهنگی فعال هستند و باید بتوان در حوزه آموزش نیز فعالیت ها را بخوبی انجام داد.
استاندار تاکید کرد: حضور دانش آموزان در سر کلاسهای درس اجباری نیست، نظام آموزشی هم همراه با کرونا فعالیت ها را ادامه می دهد، شبکه شاد و تلویزیون به عنوان جایگزین پیش بینی شده است.
مقام ارشد اجرایی استان از مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان فردی پرتلاش و موفق نام برد و از مجموعه معاونین و کارکنان و مدیران و معلمان استان تشکر کرد و افزود: دانش آموزان در دست شما امانت هستند و باید اولویت اول در سال تحصیلی جدید سلامت این عزیزان در کنار فرآیند آموزش باشد.
استاندار با اشاره به دغدغه های خانواده های دانش آموزی برای محیط سالم آموزشی گفت: خانواده ها محیط آموزشی فرزندانشان را ارزیابی و‌ پایش کنند و به اختیار می توانند فرزندان را به مدرسه بفرستند یا از برنامه های شبکه شاد و تلویزیون استفاده کنند.اما مطمئن باشند با رعایت پروتکل های بهداشتی سال جدید تحصیلی را آغاز می کنیم و امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم بیماری کرونا را مدیریت و مهار کنیم.
اقبال ۷۰ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی به آموزش حضوری
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز از اقبال ۷۰ درصدی دانش‌آموزان استان به شرکت در کلاس‌های درس حضوری خبر داد.
مجید یزدان‌پناه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان با احتساب مدارس روستایی و عشایری که به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان کلاس هایشان به صورت حضوری برگزار می‌شود، اقبال به حضور در کلاس‌های درس و آموزش حضوری داشته‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مبنای آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در مدارس است، گفت: اگرچه هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، اما هیچ اجباری هم به حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و اگر خانواده‌ای آموزش غیرحضوری را برای فرزندش صلاح بداند، می‌تواند از روش های آموزش غیرحضوری مثل شبکه شاد، خودآموزها، آموزش های تلویزیونی و… فرایند تحصیل فرزندش را ادامه دهد.
یزدان‌پناه تاکید کرد: همه مدارس باز هستند، اما تصمیم گیری در مورد حضور دانش‌آموزان در مدارس به اختیار والدین آنها است و هیچ مدیری حق ندارد دانش‌آموزان را مجبور به حضور در مدرسه کند.
وی ادامه داد: دانش آموزانی هم که تاکنون در کلاس های حضوری مدارس شرکت نکرده‌اند، هر زمانی که تصمیم به حضور در مدارس بگیرند، مدارس استان پذیرای آنها خواهند بود.
یزدان‌پناه سپس اشاره ای هم به میزان حضور دانش آموزان در شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) داشت و افزود: هم اکنون ۷۵ درصد مجموع دانش‌آموزان استان شبکه شاد را به‌روزرسانی کرده‌اند و امیدواریم به زودی همه ۸۸ درصد دانش‌آموز استان که در پایان سال تحصیلی گذشته در شبکه شاد حضور داشتند، موفق به بهروزرسانی شبکه شاد شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اعزام ۴۰ گروه به مدارس مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان برای ارزیابی وضعیت مدارس از حیث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز۱۷ شهریور، گفت: نتایج ارزیابی‌ها نشان می دهد عموم مدارس استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.