• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است

  • کد خبر : 12826
  • 20 شهریور 1399 - 19:17
ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است

  استاندار کرمانشاه در مراسم اختتامیه رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران که به میزبانی کرمانشاه در طاق بستان برگزار شد؛ اظهار داشت: معرفی میراث و تمدن ایران زمین با زبان هنر می تواند اثربخشی مناسبی در جذب گردشگری داشته باشد به گزارش میلکان آنلاین؛وی افزود: معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی تفسیر و […]

 

استاندار کرمانشاه در مراسم اختتامیه رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران که به میزبانی کرمانشاه در طاق بستان برگزار شد؛ اظهار داشت: معرفی میراث و تمدن ایران زمین با زبان هنر می تواند اثربخشی مناسبی در جذب گردشگری داشته باشد

به گزارش میلکان آنلاین؛وی افزود: معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی تفسیر و مفهوم خاصی دارد و اقدام نوآورانه و خلاقانه هنرمندان منبت‌کار برای ساخت کتیبه بیستون در رویداد جهانی چوب بسیار ارزشمند است.

وی  برگزاری این رویداد را برای معرفی جاذبه های تاریخی و ظرفیت های گردشگری استان مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خلق این اثر حکایت از میراث کهن کرمانشاه دارد.

بازوند تصریح کرد: هر چند برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۰ در سالیکه فرصتی مناسبی برای جهش گردشگری بود به دلیل بیماری کرونا برگزار نشد؛ ولی امیدواریم بر اساس درخواستی که به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارائه دادیم در سال آینده و در صورت مهار و کنترل بیماری کرونا این رویداد مجددا در کرمانشاه برگزار شود،

استاندار کرمانشاه به خسارت های کرونا در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی اشاره کرد و گفت: کرونا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت وارد کرد و صنعت گردشگری را نیز زمینگیر و خسارت بسیار زیادی را نیز وارد کرد.

وی در ادامه از زحمات مستمر دکتر قادری مدیرکل و خانواده پرتلاش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان منبت کار و پیکرتراش در این رویداد و پیشبرد اهداف توسعه گردشگری تشکر و قدردانی کرد و گفت: همت والا و همراهی و همدلی رسانه های پرتلاش استان برای ایجاد تصویری زیبا از کرمانشاه و معرفی چهره زیبای ایران اسلامی زمینه ساز توسعه گردشگری و تداوم مسیر پیشرفت استان می شود.

در پایان این مراسم از اثر چوبی کتیبه بیستون با حضور استاندار رونمایی شد و با اهدای اوح تقدیر از مدیرکل و هنرمندان منبت کار تجلیل و تقدیر شد.

رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران به میزبانی کرمانشاه در محوطه تاریخی طاق بستان در حالی برگزار شد که در این برنامه ۱۵ نفر از هنرمندان منبت و پیکره تراش کرمانشاهی اثری از کتیبه جهانی بیستون با تمام جزییات را در ابعاد ۱۰۵*۱۸۰ سانتی متر خلق کردند. این رویداد از هفدهم شهریور آغاز و مراسم اختتامیه امروز بیستم شهریور برگزار گردید.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.