• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رییس اداره آموزش فنی، حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

گرایش دانش‌آموزان کرمانشاهی به رشته‌های نظری

  • کد خبر : 12641
  • 04 شهریور 1399 - 7:24
گرایش دانش‌آموزان کرمانشاهی به رشته‌های نظری

رییس اداره آموزش‌ فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به گرایش ۳۴ درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی به تحصیل در رشته علوم تجربی، گفت: همچنان تب پزشکی بین دانش‌آموزان استان بالا است.  به گزارش میلکان آنلاین، حامد شاهینی اظهار کرد: از ۲۴ هزار و ۳۵۹ نفر دانش‌آموز کلاس نهمی که […]

رییس اداره آموزش‌ فنی‌، حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به گرایش ۳۴ درصدی دانش‌آموزان کرمانشاهی به تحصیل در رشته علوم تجربی، گفت: همچنان تب پزشکی بین دانش‌آموزان استان بالا است.

 به گزارش میلکان آنلاین، حامد شاهینی اظهار کرد: از ۲۴ هزار و ۳۵۹ نفر دانش‌آموز کلاس نهمی که امسال قصد انتخاب رشته دارند، تاکنون کار هدایت تحصیلی ۱۸ هزار و ۲۵۵ نفر انجام گرفته و این دانش‌آموزان در مدارس ثبت نام شده‌اند که از این تعداد بیش از ۷۳ درصد در رشته‌های  نظری و بیش از  ۲۶ درصد در رشته های  فنی و مهارتی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: همچنان رشته تجربی با بیش از ۳۴ درصد بین رشته‌های انتخابی پیشتاز است و این یعنی هنوز در بین دانش‌آموزان بیشترین تمایل برای ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد.

شاهینی با اشاره به تمایل پایین دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های مهارتی، اضافه کرد: اگرچه از دو سال پیش تاکنون توانسته‌ایم تا حدودی ذهنیت جامعه را به سمت و سوی رشته‌های فنی و مهارتی سوق دهیم، ولی با وجود میانگین جذب ۲۹ درصدی هنوز شش درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

رییس اداره آموزش فنی، حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس  سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه باید در پایان سال ۱۴۰۱به جذب ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش برسیم که با توجه به مدت زمان کوتاه باقی مانده راه سختی پیش رو است.

شاهینی ادامه داد: با توجه به این‌که توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و دولت قرار دارد، لذا از اولیا درخواست می‌شود اجازه دهند تا دانش‌آموزان بر اساس برگه هدایت تحصیلی و توانایی خود اقدام به انتخاب رشته کنند و هیچگاه آنها را تحت فشار قرار ندهند .

شاهینی تصریح کرد: نظام استعدادیابی درکشور بر اساس یک فرآیند سه ساله در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، با ملاک‌های تحصیلی و آزمون‌های متعدد مشاوره‌ای و با لحاظ کردن نظر دانش‌آموز، نظر اولیا، نظر مدیر و نظر معلمان و با در نظر گرفتن جوانب مختلف  بهترین رشته برای ادامه تحصیل را در برگ نهایی هدایت تحصیلی دانش آموزان معرفی می کند.

وی تاکید کرد: اگر انتخاب رشته دانش‌آموزان بر اساس آگاهی و علاقه صورت گیرد، دانش‌آموز در ادامه زندگی تحصیلی، شغلی و… خود موفق خواهد بود، اما اگر این فرآیند به درستی انجام نگیرد می‌تواند خسارت زیادی را به سیستم آموزشی، جامعه و خود شخص وارد سازد، لذا باید تمام تلاش خود را در انجام این پروسه به بهترین شکل به کار بگیریم.

شاهینی سپس با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین معضلات جامعه در سطوح ملی و حتی بین المللی بیکاری است، گفت: خرد جمعی دنیا به این نتیجه رسیده که مهارت آموزی و ادامه تحصیل در شاخه‌های فنی و مهارتی راه برون رفت از این وضعیت می‌باشد، چون دوران صرف آموزش‌های نظری سپری شده و فردا از آن کسانی خواهد بود که صاحب مهارت باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.