• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

آغاز پویش بزرگ “خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه” 

  • کد خبر : 12577
  • 02 شهریور 1399 - 3:52
آغاز پویش بزرگ “خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه” 

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و با همکاری و مشارکت هیات های مذهبی، موسسه ثائر، مساجد شهر و جامعه ایمانی مشعر پویش “خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه” را از ابتدای ماه محرم در کرمانشاه آغاز کرد. به گزارش میلکان آنلاین؛   مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و […]

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و با همکاری و مشارکت هیات های مذهبی، موسسه ثائر، مساجد شهر و جامعه ایمانی مشعر پویش “خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه” را از ابتدای ماه محرم در کرمانشاه آغاز کرد.

به گزارش میلکان آنلاین؛   مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه بیانات رهبری معظم انقلاب، فصل الخطاب است و ما همه پاسدار ارزشهای دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم، گفت: تلاش خواهیم کرد بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب محرم امسال  حال و هوای محرم در محلات شهر کرمانشاه تقویت شود.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، گفت: پویش مردمی «خانه هر کرمانشاهی یک حسینیه» در همین راستا و به منظور استفاده جامعه از مراسمات عزاداری و تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا راه اندازی شده است.

وی با اشاره به پیشینه ارادت مردم کرمانشاه به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و دارا بودن مدال افتخار میزبانی زائران امام حسین علیه السلام در “دروازه کربلا” برای کرمانشاهیان افزود: محرم و عزاداری امام حسین(ع) از شعائر اصلی و بسیار مهم تشیع است که در طول تاریخ براساس شرایط زمان و مکان شکل و نوع و حجم آن به صورت متفاوت اجرا شده است اما این مراسم تعطیل شدنی نیست و همیشه در طول تاریخ مراسمات عزاداری برگزار شده است و امسال نیز این مراسم با توجه به شرایط موجود ان شاءالله با رعایت موازین بهداشتی به بهترین شکل ممکن برگزار   خواهد شد.

وی با اشاره به عشق مردم استان کرمانشاه به امام حسین (ع) و یارانش و برگزاری مراسمات پیش رو از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری مناسب، زدن ماسک و انجام پروتکل‌های بهداشتی مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام را انجام دهند و سعی شود در مراسم عزاداری کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت کنند.

عبدالمالکی با اشاره به تهیه بیش از سه هزار پرچم در بخش اول اجرای این طرح افزود: دراین پویش از مردم تقاضا داریم طبق رسوم دیرین، سر درب ساختمان‌ها، منازل و مجتمع‌های مسکونی خود را به پرچم‌ها و نشانه‌های عاشورایی مزین کنند.
وی گفت: در نظر داریم پنج هزار خانواده کرمانشاهی در این طرح مشارکت نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.