• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
دادستان کرمانشاه:

پیگیر پرداخت طلب باقی مالباختگان پرونده گلیم و گبه هستیم/ کسی خریدار اموال متهم نیست

  • کد خبر : 12522
  • 29 مرداد 1399 - 5:38
پیگیر پرداخت طلب باقی مالباختگان پرونده گلیم و گبه هستیم/ کسی خریدار اموال متهم نیست

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از ادامه پیگیری ها برای پرداخت طلب باقی مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان خبرداد. کرمی در نشست خبری که دیروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزارشد، به آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان اشاره کرد و گفت: آخرین مزایده اموال باقی مانده از متهم پرونده طی هفته های […]

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از ادامه پیگیری ها برای پرداخت طلب باقی مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان خبرداد.
کرمی در نشست خبری که دیروز به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزارشد، به آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان اشاره کرد و گفت: آخرین مزایده اموال باقی مانده از متهم پرونده طی هفته های گذشته برگزار شد، اما کسی به عنوان خریدار در این مزایده حضور پیدا نکرد.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه سران سه قوه درصورتی که اموال باقی مانده متهم در مزایده خریداری نداشته باشد، موسسه ملل موظف است که اموال را به قیمت کارشناسی خریداری کند.
به گزارش میلکان آنلاین؛دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: در آخرین رایزنی که با موسسه ملل داشتیم اعلام کردند که برای واریز وجوه پولی ندارند و براین اساس بانک مرکزی باید برای آنها تامین اعتبار کند.
وی تاکید کرد: به محض تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی به موسسه ملل، ما نیز پرداخت طلب مالباختگان باقی مانده را شروع خواهیم کرد.
وی در ادامه به کلاهبرداری هایی که این روزها از شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی انجام می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: برخی سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی واکسنی که هنوز تولید نشده را به مردم پیش فروش می‌کنند که در این راستا از پلیس فتای استان درخواست شناسایی و برخورد قاطع با سودجویان را داده‌ایم.
مدعی العموم کرمانشاه در ادامه با اشاره به حادثه نزاع دسته جمعی در یکی از خیابان های کرمانشاه و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی، اظهار کرد: در این حادثه دو مغازه دار که در همسایگی هم بودند از مدت ها پیش روی موضوع جای پارک باهم اختلاف داشتند و این اختلافات در نهایت به این درگیری وحشیانه منجر شد.
وی با اشاره به ورود سریع دادسرای استان به این ماجرا، عنوان کرد: از همان ابتدا دستورات لازم جهت دستگیری متهمین در دستور کار قرار گرفت.
دادستان کرمانشاه اعلام کرد: متهمین این حادثه اکنون در بازداشت هستند و تا رسیدن به نتیجه حکم نهایی موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.
وی در ادامه به بازتاب گسترده این موضوع در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: چنین بازتابی جز مخدوش کردن چهره کرمانشاه نتیجه ای در بر نخواهد داشت، لذا انتظار می رود رسانه ها و فعالین مجازی استان چنین مسائلی را بازتاب گسترده ندهند.
کرمی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر امنیت در رتبه یازدهم کشور قرار دارد، یادآورشد: علیرغم اینکه برخی از استان ها از نظر آمار نزاع های دسته جمعی و امنیت از کرمانشاه وضعیت بدتری دارند، اما می بینیم از نزاع ها و حوادث اینچنینی در آنها هیچ بازتابی داده نمی‌شود.
وی در ادامه اعلام کرد: کرمانشاهیان از قدیم به منش پهلوانی، صفت عیاری و جوانمردی معروف هستند، اما برخی خرده فرهنگ های اوباش گری می‌خواهند خود را در دل این فرهنگ اصیل جا دهند.
دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه در فرهنگ کرمانشاه اوباش گری جایی ندارد، گفت: فرهنگ غنی هزار ساله کرمانشاه بویژه در دوره پس از انقلاب اسلامی که جوانان رشیدی را برای امنیت مردم این کشور تقدیم کرد، اجازه نمی دهد که عده ای با عربده کشی و اوباش گری خیابان های شهر را ناامن کنند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر انتظار داریم در شهری یک میلیون نفری که قطعا در آن تنش هایی وجود دارد، مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند و این تنش ها را با آرامش مدیریت کنند.
کرمی در ادامه با هشدار به جوانانی که به رفتارهای اوباش گرانه گرایش دارند، گفت: به این افراد متذکر میشویم که انجام هرگونه رفتارهای اوباش گرانه چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی از نظر دادستان کرمانشاه “افساد فی الارض” محسوب می شود و برخورد قاطعی خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12522

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.