• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

۹۰ درصد هزینه‌های کرونا توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 12419
  • 22 مرداد 1399 - 6:38
۹۰ درصد هزینه‌های کرونا توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود

در نشست تجلیل از خبرنگاران و مدیران رسانه ای استان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح شد: به گزارش میلکان آنلاین  مرادی رئیس دانشگاه :هر بار که نسبت به وضعیت هشدار داده می‌شود مردم بیشتر رعایت می‌کنند اما هر زمان که وضعیت بهتر می‌شود رعایت کمتر می‌شود. وی گفت: معنای فاصله گذاری هوشمند این است […]

در نشست تجلیل از خبرنگاران و مدیران رسانه ای استان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح شد:

به گزارش میلکان آنلاین  مرادی رئیس دانشگاه :هر بار که نسبت به وضعیت هشدار داده می‌شود مردم بیشتر رعایت می‌کنند اما هر زمان که وضعیت بهتر می‌شود رعایت کمتر می‌شود.

وی گفت: معنای فاصله گذاری هوشمند این است که تمام امور همچون گذشته اما با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی انجام شود .

مرادی ادامه داد: چنانچه مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند وضعیت استان قرمز می‌شود و وضعیت کنونی باثبات نیست و بستگی به رفتار مردم دارد که اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی  افزود:در مجموع شیوع بیماری‌های تنفسی در فصل زمستان بیشتر است و از طرفی در فصل سرما مردم بیشتر در زیر سقف قرار می‌گیرند بنابراین در پاییرو زمستان چنانچه رعایت نشود وضعیت قرمز می‌شود هرچند نقشه راه به طور دقیق تعریف شده است.

مرادی  تصریح کرد:در خصوص پرداخت هزینه های بیمه شدگان بستری در بیمارستانها در ابتدا تصمیم بر این بود که درمان تمام مبتلایان کرونا رایگان باشد اما چند بار تغییراتی در این تصمیم ایجاد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد هزینه‌های کرونا توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود و چنانچه کسی توان پرداخت مابقی را نداشته باشد با استفاده از امتیازات مددکاری تا درصد بالایی بخشوده می‌شود. در مجموع بیماران تنها پنج تا ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که البته ممکن است برای برخی رقم بالایی شود.

وی توضیح داد:در دانشگاه روی مقوله پیشگیری بسیار تأکید شده و تلاش شده تمام برنامه‌ها پیش‌بینی و پیشگیری لازم انجام شود.از اواخر دی تابهمن ماه برنامه‌های آموزشی بسیار خوبی اجرا شد و براساس همین پیش‌بینی‌ها تعداد بیماران کرونایی در استان کرمانشاه طی اسفند و فروردین نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر بود.

مرادی  اذعان داشت: در نیمه دوم خرداد و بعد از بازگشایی‌ها شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم اما اکنون به طور مجدد با تلاش همکاران بهداشت و درمان و رعایت جدی پروتکل ها توسط مردم وضعیت بهبود پیدا کرده است. در این راستا بیمارستان فارابی با وجود اینکه متعلق به بیماران روانپزشکی بود تخلیه و تجهیز شد و در زمانی که تعداد بیماران کم بود سه دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و نصب شد‌ که در اوج بیماری مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت در بعد درمانی از سازمان‌های دیگر همچون بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، سپاه، نیرو انتظامی برای کاهش فشار کار کمک گرفته شد و در اوج شیوع کرونا نیز تمام تخت‌های پیش‌بینی شده اشغال نشد. استودیو سلامت با همکاری صدا و سیما و سامانه۲۵۲۵ برای پاسخگویی به سوالات مردم در این مدت بسیار موثر بود و علاوه بر آن کادر درمانی که از متخصصان کشوری هستند شبانه‌روز کار می‌کنند.

مرادی افزود: اینکه تمام تصمیمات گرفته شده در ستاد کرونا به صورت کامل اجرا نشد، ناشی از سختی کار بود یکی از این موارد تعطیل شدن آرامستان‌ها بود اما هدف ما عملا محقق نشد.

وی در پایان گفت: اما از زمان شیوع کرونا تا کنون تمام نهادها و سازمان های مختلف استان با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همدلی و همکاری بسیار خوبی داشته اند و این امر موجب شده بحران کرونا در استان به خوبی مدیریت شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.