• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
در راستای منویات رهبری معظم انقلاب و تقدیر ریاست جمهوری در کرمانشاه عملی شد؛

کاهش تلفات و خاموشی در شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه

  • کد خبر : 11968
  • 29 تیر 1399 - 9:31

در اواخر خرداد ماه سال جاری دکتر اردکانیان وزیر نیرو گزارش دستاوردهای پویش هر هفته الف – ب ایران در سال ۹۸ به همراه اهم برنامه های وزارت نیرو در سال جهش تولید را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تقدیم داشت وایشان از تلاش های بعمل آمده قدردانی فرموده و مرقوم داشتند: «خداوند […]

در اواخر خرداد ماه سال جاری دکتر اردکانیان وزیر نیرو گزارش دستاوردهای پویش هر هفته الف – ب ایران در سال ۹۸ به همراه اهم برنامه های وزارت نیرو در سال جهش تولید را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تقدیم داشت وایشان از تلاش های بعمل آمده قدردانی فرموده و مرقوم داشتند: «خداوند انشاالله به شما توفیق دهد، خدا قوت، خداوند شما را کمک کند» و این پیام روحیه بخش ودعای خیر ایشان، بارقه امیدبخش و وصف ناپذیر در دل سخت کوشان صنعت برق کشور خصوصا تلاشگران شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاباند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان داشت: این شرکت نیز هم گام با سایر شرکت‌های زیر مجموعه شرکت توانیر در استان کرمانشاه در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری دستاوردهای شایان توجهی داشته است.
مهندس امیدعلی مرآتی افزود: به عنوان نمونه شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه توانست تلفات برق در شبکه های توزیع را به رقم زیر ۱۳ درصد برساند.
وی گفت: این طرح  هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی معظم له با اقدامات موثر در زمینه توسعه، اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق و نیز مقابله مستمر با استفاده غیر مجاز برق انجام شده است .
وی خاطرنشان ساخت: این طرح با برنامه ریزی و تلاش جهای صورت گرفته و هدف گذاری کرده‌ ایم تا طی سال ۱۳۹۹ این شاخص را به ۱۱/۸درصد برسانیم.
از مهم ترین دستاوردهای حاصل از این میزان کاهش تلفات می توان به صرفه جویی چندین هزار میلیارد تومانی ناشی از آزاد سازی مقدار زیادی ظرفیت نیروگاه‌ها و شبکه های انتقال ، مصرف سوخت نیروگاه ها و جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده زیست محیطی نام برد. بدون تردید این عنایت ویژه و ابراز لطف معظم له، بار مسئولیت و عزم تمامی همکاران پرتلاش صنعت برق را برای تداوم این حرکت جهادی و به ثمر رساندن طرح های خدمت رسانی در تامین برق مستمر و پایدار برای مردم سرافراز ایران اسلامی، مضاعف می سازد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهارداشت: صد سال پیش که برق برای اولین بار در کشور به میان مردم آمد کمتر کسی تصور می کرد که با این سرعت، ضریب نفوذی کامل در زندگی روزمره ما پیدا کند.
حضور بی‌بدیل برق در زندگی اجتماعی که حتی سلامتی مردم نیز به وجود نعمت برق پیوند خورده است.
حتی در این روزهای گرم و اپیدمی ویروس کرونا، نفس کشیدن هم بدون برق سخت شده است. اما آنچه که به اندازه مزایای برق در جامعه مهم است، دستیابی به یک سطح خودکفایی غرور آفرین است که از همان ابتدای سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تلاشگران صنعت برق برای دست یابی به آن برنامه ریزی داشته و بی وقفه برای تحقق آن در تلاش بوده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: حال در دولت تدبیر و امید، تلاش مجموعه همکاران بخش برق در مجموعه وزارت نیرو دستاوردهای ارزشمندی را برای سال ۱۳۹۸ رقم زد و ۱۰ دستاورد فناورانه در حوزه برق که برای نخستین بار در کشور در سال گذشته به همت همین جوانان ایرانی به دست آمد و در بسیاری از حوزه ها حیرت جهانیان را از پیشرفت در اوج تحریم های ناوجانمردانه برانگیخت.
مهندس مراتی گفت: گزارش این دستاوردها از سوی وزیر محترم نیرو رضا ادرکانیان به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران هم تقدیم شد و ایشان مرقوم داشتند : از مجموعه وزارت نیرو و شخص وزیر برای دستیابی به این دستاوردهای مهم در صنعت برق تقدیر و تشکرمی نمایم.
این تقدیر از سوی عالی ترین مقام اجرایی کشور نقطه نور و امیدی برای تلاشگران صنعت برق کشور بود که توانستیم مسئولیت خطیر خدمت رسانی به مردم را در کنار سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سرانجام شایسته‌ای برسانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان داشت: نرخ خاموشی استان کرمانشاه در سال ۹۸ نسبت به سال قبل با کاهش چشمگیری به عدد ۰/۷۴دقیقه رسیده است در حالی که سال ۹۷ نرخ خاموشی استان کرمانشاه ۰/۸۷ دقیقه بوده است. برای سال ۹۹ هدف گذاری کاهش خاموشی به ازا هر مشترک ۰/۶۳ دقیقه را در برنامه داریم.

مهندس مرآتی با اشاره به اینکه اصلاح و بهینه سازی خطوط و تاسیسات یکی از برنامه‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه می باشد خاطرنشان ساخت: در سال ۹۸ بیش از ۵۱۴ کیلومتر اصلاح و بهینه خطوط و شبکه شامل: اصلاح و بهینه ۳۵۵ کیلومتر خط فشار ضعیف،۱۵۲ کیلومتر خط فشار متوسط، ۷ کیلومتر شبکه روشنایی معابر و ۴۰۵ دستگاه پست توزیع انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بیان داشت: در سال ۹۸بیش از ۱۶۲ کیلومتر خط فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت، ۹۹ کیلومتر خط فشار ضعیف و ۱۵ کیلومتر شبکه روشنایی معابر احداث و۳۵۱۴ دستگاه چراغ معابر نصب شده است.
وی با اشاره به برق‌رسانی به هفت روستای بدون برق در سطح استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: سال ۹۸ به بیش از ۲۱ هزار مشترک جدید در بخش های خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعت، معدن، سایر مصارف و معابر انشعاب برق واگذار شده است.
مهندس مرآتی در بخش دیگری از این گزارش به فعالیت‌های حوزه لوازم اندازه گیری اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته برای ۸۴۰ مشترک در مجتمع های تجاری سطح استان پروژه کنتورهای هوشمند(AMI) اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به اجرا و بهره‌برداری پروژه‌ کنتورهای هوشمند جهت مشترکین دیماندی به تعداد ۵۴۰۰ اشتراک اشاره کرد و افزود اجرا و بهره‌برداری ۵۰ اشتراک پروژه کنترل های اسمارت کلاستر جهت بازارچه‌های مرزی از دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در سال ۹۸ است.
لذا با با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همراهی دولت کریمه تدبیر و امید با تمام توان در تلاشیم برنامه‌های سال ۹۹ را نیز به طور کامل به اجرا درآوریم.
مهندس امید علی مراتی در پایان بیان داشت: حال در این روزهای گرم سال و قرار گرفتن در اوج مصرف برق در تابستان ۹۹ صنعت برقی که پیوسته و بی وقفه برای اعتلای این صنعت و خدمت‌رسانی به مردم عزیز در تلاش و تکاپو بوده است از مردم عزیز فقط یک تقاضا دارد؛ همدلی و همراهی برای استفاده بهینه از نعمت برق تا همگان در سراسر ایران از آن بهره‌مند باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.