• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
نایب رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه

تورم حاصل تصمیمات غلط بانک مرکزی است

  • کد خبر : 11917
  • 24 تیر 1399 - 4:35
تورم حاصل تصمیمات غلط بانک مرکزی است

تولیدکنندگان و صنعتگران سربازان جبهه اقتصاد کشور هستند و توقع دارند در راه تلاشی که می کنند از آنها حمایت شود. نایب رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه در جلسات، مدیران استان قول حمایت را می دهند اما در عمل بانک و برخی دستگاه‌های اجرایی ترمز ما را می کشند گفت: […]

تولیدکنندگان و صنعتگران سربازان جبهه اقتصاد کشور هستند و توقع دارند در راه تلاشی که می کنند از آنها حمایت شود.
نایب رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه در جلسات، مدیران استان قول حمایت را می دهند اما در عمل بانک و برخی دستگاه‌های اجرایی ترمز ما را می کشند گفت: دستورالعمل و بخشنامه های عجیب و غریبی صادر می شود که متضاد یکدیگر هستند و شرایطی به وجود آمده که دست و پای ما تولید کنندگان را بسته است.
علی حجتی اظهارداشت: استاندار همیشه دغدغه این موضوع را داشته که در امور تولید کنندگان تسریع شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهش تولید داشته باشیم . این جهش تولید ابزار لازم دارد، ابزار این کار تسریع در امور و روشنگری است.
وی با بیان اینکه همین جلسات و افرادی که در آن حضور دارند می تواند اتاق فکری برای صنعت، معدن و تجارت باشد و مسئولان و دستگاه های اجرایی فکرشان راروی هم بریزند و در امور تسهیل گریکنند اظهارداشت: صنعت کشور موتور محرکه و چرخه اقتصادی کشور است.
این کار آفرین کرمانشاهی گفت: اگر آمریکا ادعا میکند که قدرت اقتصادی دنیا است بهخاطر صنعت عظیمی است که در صنایع نظامی و غیر نظامی به وجود آورده است. با همین سیاست است که توانسته همه کشور ها را تحت امر خود و مارا تحت فشار قرار دهد.
وی تاکید کرد: ما صنعتگران کسانی هستیم که اگر به ما کمک شود و راه برایمان هموار شود اطمینان داشته باشید که کشور را به عظمتی خواهیم رساند که نه آمریکا ونه هیچ قدرتی در برابرمان نمی‌تواند قد علم کند. چون صنعتگران و تولیدکنندگان ما بسیار باهوش و فهیم هستند.
حجتی افزود: شرایط تحریم علی‌رغم تمام مشکلاتی که داشته شرایطی به وجود آورده که خیلی از صنعتگران ما را وادار به ساخت داخلی قطعاتی کرده است که حتی برای خودمان نیز قابل باور نبود، ولی انجام می‌شود.وی دریافت سرمایه در گردش را یکی از ضروریات سرپاماندن تولید دانست و گفت: برای سرمایه در گردش هم زمان زیادی از تولید کننده گرفته می شود و تضمین هایی می خواهند که خود به رهن بردن این املاک ماه‌ها کارش طول می‌کشد. ما پیشنهاد داریم از تولید کنندگان برای دریافت سرمایه در گردش سفته پذیرفته شود. تولید کننده آنقدر وجاهت دارد که سفته آنها به عنوان ضمانت پذیرفته شود.
نایب رییس خانه صنعت و معدن با اشاره به اینکه مقررات دست مارا برای تولید در تنگنا قرار داده است تصریح کرد: ما دیگر حریف این تورم نمی شویم. تورمی که حاصل تصمیمات غلط بانک مرکزی است و با لجاجت همه ما را درگیر کرده است. زمانی که بانک مرکزی برای تعهد ارزی در نظر گرفته است خیلی کم است و صادر کننده به خاطر اینکه نتوانسته ارزش را وارد کند مجبور است از بازار ارز تعهدی اش را تامین کند همین تقاضاها موجب بالا رفتن نرخ ارز شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.