• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
دبیر «خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه»:

تولیدکنندگان نیازمند دریافت فوری سرمایه در گردش هستند

  • کد خبر : 11915
  • 24 تیر 1399 - 4:35
تولیدکنندگان  نیازمند دریافت فوری  سرمایه در گردش هستند

فرهاد مرزی در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه به تشریح برخی از مهم ترین مشکلات جامعه صنعتگران و تولیدکنندگان استان کرمانشاه از جمله، تامین ارز جهت واردات مواد اولیه، انتقال پول محصولات صادر شده به خارج از کشور و کمبود شدید سرمایه در گردش، پرداخت. دبیر خانه صنعت و معدن […]

فرهاد مرزی در آیین گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه به تشریح برخی از مهم ترین مشکلات جامعه صنعتگران و تولیدکنندگان استان کرمانشاه از جمله، تامین ارز جهت واردات مواد اولیه، انتقال پول محصولات صادر شده به خارج از کشور و کمبود شدید سرمایه در گردش، پرداخت.
دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار داشت: شیوع بحران کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، واحدهای صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه را به شکل جدی دچار مشکل کمبود نقدینگی کرده است.
مرزی ادامه داد: در گذشته این امکان وجود داشت که تولیدکنندگان به صورت یک ماهه و یا دو ماهه به شکل تعهدی، این مواد را خریداری کنند ولی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده باید این مواد را نقدا و با چند برابر قیمت خریداری کنند.وی گفت: خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه به شکل جدی خواستار تامین فوری سرمایه در گردش مورد نیاز برای واحدهای تولیدی توسط بانک ها البته با زمان بازپرداخت مناسب است.
دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه چرخه بازگشت سرمایه در یک واحد تولیدی را یک پروسه طولانی معرفی کرد و گفت: از زمان خرید مواد اولیه تا تولید کالا و فروش محصول تا دریافت پول از خریدار، یک چرخه طولانی و زمان بر اتفاق می افتد. در این شرایط، زمان بازپرداخت سرمایه در گردش به بانک ها باید حداقل دو تا سه ساله باشد و بازپرداخت یکساله عملا مشکلی را حل نمی‌کند. رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت و معدن و تجارت ایران گفت: در شرایط فعلی تولیدکنندگان به دلیل عدم دسترسی به ارز دولتی توان ترخیص مواد اولیه خریداری شده را ندارند و این کالاها همچنان در انبار گمرکات باقی مانده اند. مرزی گفت: متاسفانه به تولید کننده گفته می شود ارز موردنیار خویش را از بازار و با نرخ فعلی هر دلار ۲۲ هزار تومان تهیه کند.
وی تاکید کرد: تولیدکننده، دلال نیست که از بازار، دلار خریداری کند و دولت موظف است تحت هر شرایطی ارز مورد نیاز کارآفرینان را تامین کند تا مشکلی برای اقتصاد کشور پدید نیاید. دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: چنین شرایطی باعث شده تولید کننده توانایی ترخیص مواد اولیه اش را در گمرک نداشته باشد و مجبور شود ماهیانه مبالغ هنگفتی به عنوان سود به فروشنده خارجی پرداخت کند. وی در ادامه سخنان به مشکل دریافت پول کالاهای صادر شده اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از تولید کنندگان که خودشان کالاهایشان را صادر کرده اند اکنون به دلیل تحریم های اقتصادی، عملا امکان دریافت پول هایشان از طریق سیستم بانکی را ندارند. رئیس کمیسیون کسب و کار خانه صنعت و معدن و تجارت ایران افزود: تولیدکنندگان که نمی توانند با چمدان ارزهایشان را وارد کنند در این شرایط باید دولت راهکاری بیاندیشد تا روند تولید کشور در این شرایط حساس دچار مشکل نشود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11915

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.