• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
آلفرد آواکیان مالک بیمارستان مسیح:

تا زمانی که کاربری ملک مشخص نشود هیچ کاری نمی‌کنیم

  • کد خبر : 11912
  • 24 تیر 1399 - 4:32

پیرو انتشار گزارش اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمانشاه در پایگاه خبری میلکان آنلاین دکتر آواکیان با مدیرمسئول گروه رسانه ای میلکان تماس گرفت و خواستار گفتگویی برای دفاع از خود در خصوص ساختمان بیمارستان مسیح شد. دکتر آلفردپتروسیان آواکیان در گفتگو با خبرنگار میلکان بیان داشت: پس از ثبت غیر قانونی […]

پیرو انتشار گزارش اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمانشاه در پایگاه خبری میلکان آنلاین دکتر آواکیان با مدیرمسئول گروه رسانه ای میلکان تماس گرفت و خواستار گفتگویی برای دفاع از خود در خصوص ساختمان بیمارستان مسیح شد.
دکتر آلفردپتروسیان آواکیان در گفتگو با خبرنگار میلکان بیان داشت: پس از ثبت غیر قانونی بنا و ساختمان بیمارستان مسیح کرمانشاه خانواده دکتر مرادیان و بنده به عنوان یکی از اعضای این خانواده برای خروج این اثر از فهرست آثار ملی شکایتی را به دیوان عدالت اداری بردیم و ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ موفق به اخذ حکمی از دیوان شدیم که دستور به ابطال اسناد میراث کرد.
وی تصریح کرد: پس از ابطال با میراث فرهنگی وارد مذاکره شدیم و از آنها خواستیم که اگر بنا را ارزشمند می‌دانند و دلشان می خواهد ساختمان را داشته باشند مورد ارزیابی قرار دهند و ملک را خریداری کنند. ارزیاب وقت میراث فرهنگی پس از بازدید از ساختمان به صورت کتبی و غیر قانونی درخواست پول نقد از ما را داشت -که کپی آن موجود است- که ما با دیدن این پیشنهاد کلا از فروش ساختمان به آنها منصرف شدیم.
داماد دکتر مرادیان افزود: کاربری ملکی که قبل از ثبت بهداشتی و درمانی بوده پس از خروج از ثبت به کاربری قبلی خود بر می‌گردد به همین واسطه درخواست ساخت بیمارستان در محل این ساختمان را به وزارت بهداشت دادیم که صراحتا با آن مخالفت شد و عدم نیاز به مرکز درمکانی در این منطقه را اعلام کردند.
وی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف کاربری ملک به شهرداری مراجعه کردیم و پس از انجام مراحل قانونی مبلغی را به وسیله چک به حساب شهرداری برای تفکیک زمین واریز کردیم. در ۱۵مهرماه موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد و مسکن و شهرسازی به وضوح نوشته کار میراث باطل است و میراث فرهنگی دیگر کاری با این ملک نداشته باشد. اما در بند دیگری به اشتباه از یک ماده قانونی استفاده کرده و منع فروش برای ملک را نوشته است. در حالی که این ماده قانونی برای زمین های بایر است نه ملکی که در آن ساختمان ۷۰ ساله ای بنا است و بخشی از آن کاربری مسکونی دارد.
آواکیان با تاکید بر اینکه تمام اقداماتی که در خصوص این ملک انجام شده است قانونی بوده است اظهارداشت: اینها یک دهه است که من را رقصانده اند و حالا می خواهند من را بر روی صندلی اتهام بنشانند که ملک را آتش زده ام یا قصد تخریب آنرا دارم . بیمارستان در شب چهارشنبه سوری آتش گرفت و به محض اطلاع از دوستانم خواهش کردم که با پیگیری موضوع از شهرداری و آگاهی کارهای لازم را انجام دهند و بانی کار را پیدا کنند. من پس از آنکه مورد آدم ربایی قرار گرفتم بیش از یک سال است وارد ایران نشدم و حالا هم در ارمنستان مشغول کار طبابت هستم.
وی در پاسخ به اینکه تصمیم شما برای این ملک در حال حاضر چیست؟ بیان داشت: ابتدای امر شهرداری دلیل قانونی خود را مکتوب اعلام کند که چرا علی‌رغم توافقی که صورت گرفته اجازه تفکیک و کار بروی زمین به من داده نمی شود؟ چون تا زمانی که آن نامه را نداشته باشم هرکاری انجام بدهم غیر قانونی محسوب می شود.
تا زمانی که کاربری ملک را مشخص نکنند هیچ اقدامی انجام نمی دهیم .
این ساختمان به محل تردد معتادین تبدیل شده و امکان دارد هر اتفاقی در آن رخ بدهد.
این عضو خانواده دکتر مرادیان ادامه داد: تصمیم گیری نهایی با پسر و دختران دکتر مرادیان است. ما کرمانشاه و مردمانش را دوست داریم و سالها در خدمت این مردم بوده‌ایم و در مقابل این مردم تکلیف انسانی داریم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.