• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

بیش از ۱۸۴ هزار کرمانشاهی تحت حمایت کمیته امداد هستند

  • کد خبر : 11842
  • 19 تیر 1399 - 6:35
بیش از ۱۸۴ هزار کرمانشاهی تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می کند، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۷۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به منظور ارائه خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت اختصاص داده شده است. به گزارش میلکان […]

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می کند، گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۷۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به منظور ارائه خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت اختصاص داده شده است.

به گزارش میلکان آنلاین، محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد خدمات حمایتی متنوعی به خانوارهای مددجو ارائه می دهد، گفت: پرداخت کمک معیشت ماهانه، کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، وام های قرض الحسنه، کمک های موردی، اجاره مسکن، تامین فرانشیزها و ارائه خدمات ویژه درمانی، تامین لوازم ضروری زندگی و پرداخت حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی تنها برخی از خدمات حمایتی این نهاد به شمار می رود.

رخصی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می کند، افزود: سرپرستی حدود ۴۵ هزار از این خانوارها را بانوان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از تعداد خانوارهای تحت حمایت ۷۷ هزار و ۷۸۶ خانوار کمک معیشت ماهانه دریافت کردند، تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۲۱۶ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان کمک معیشت به این خانوارها پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از سرفصل های حمایتی این نهاد ارائه خدمات تحصیلی به حدود ۱۶ هزار دانش آموز و حدود دو هزار دانشجو در استان است، تاکید کرد: از دیگر سرفصل های حمایتی کمیته امداد در سال گذشته تامین کمک هزینه ازدواج برای دو هزار و ۴۰۴ مددجو در استان بوده است.

محسن رخصی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر در استان از کمک های موردی و چهار هزار و ۷۵۶ نفر نیز از وام های قرض الحسنه حمایتی بهره مند شده اند، بیان کرد: همچنین این نهاد در سال ۹۸ حق بیمه حدود هفت هزار مددجو در استان را برای بهره مندی از مزایای بازنشستگی و خدمات درمانی به سازمان تامین اجتماعی و صندوق روستاییان و عشایر واریز کرده است.

رخصی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش روی خانواده های مددجو و مستاجر تامین اجاره منزل مسکونی است، یادآور شد: در سال ۹۸ به دو هزار و ۵۵۴ خانوار مددجو در استان اجاره مسکن پرداخت شده است.

وی همچنین به ارتقای شاخص های بهداشتی مادران و کودکان، حمایت از سالمندان و ارائه خدمات درمانی ویژه و تامین فراشیزهای درمانی مددجویان اشاره و عنوان کرد: در این مدت نیز ۱۱۱ هزار مددجو از خدمات درمانی ویژه و فرانشیزها، دو هزار و ۲۵ سالمند از خدمات ویژه حمایتی و هزینه نگهداری، هزار و ۶۳۵ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات ویژه درمانی و ۱۱ هزار و ۳۱۸ کودک و مادر باردار از سبدهای معیشتی بهره مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع در سال ۹۸ بیش از ۲۷۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است، عنوان کرد: اعتبارات حمایتی کمیته امداد به منظور توانمندسازی خانوارهای مددجو پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.