• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه:

دستگاه‌های اجرایی برای تحقق جهش تولید همراه بخش خصوصی شوند

  • کد خبر : 11832
  • 19 تیر 1399 - 8:37
دستگاه‌های اجرایی برای تحقق جهش تولید همراه بخش خصوصی شوند

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره بزرگان صنعت استان کرمانشاه را که در سال ۹۸ و ۹۹ فوت کردند گفت: در این مراسم از پیشکسوتان، جوانان صنعتگر و مدیران واحدهای نمونه استان تقدیم می‌شود. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، جهانبخش شکری در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و […]

رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره بزرگان صنعت استان کرمانشاه را که در سال ۹۸ و ۹۹ فوت کردند گفت: در این مراسم از پیشکسوتان، جوانان صنعتگر و مدیران واحدهای نمونه استان تقدیم می‌شود.
به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، جهانبخش شکری در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید بیان داشت: همانطوری که لازم است برای جهش تولید کارفرمایان و صاحبان تولید تلاش کنند توقع داریم دستگاه‌های اجرایی نیز در این رابطه با تولیدکنندگان همکاری لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در شروع سال جناب آقای رئیسی دستورات خوبی در راستای حمایت از صنعتگران دادند. یکی از خواسته های چند ساله حوزه صنعت این بود که واحدها تحت هیچ شرایطی تعطیل نشوند و ایشان دستورات لازم در این خصوص را دادند. امیدواریم دیگر قوا نیز پای کار بیایند تا جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری اتفاق بیافتد.
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: در شرایط کرونایی، تحریم و مشکلات اقتصادی حوزه صنعت و معدن کمترین تعدیل نیرو را داشته است.
وی یکی از مشکلات تولیدکنندگان را عدم توان رقابت قیمت تمام شده با دیگر کشورها عنوان کرد و بیان‌داشت: تا زمانی که صنعت ما بهره های بانکی با سود ۱۶ تا ۲۲ درصد پرداخت می کند مطمئا نمی توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم. اگر نمی توانیم برنامه ای برای این حوزه داشته باشیم حداقل از برخورد کشورهای دیگر با تولید کپی برداری کنیم.
رییس انجمن کانون کارآفرینان استان خاطرنشان ساخت: واحد های فعال استان نیاز به سرمایه درگردش و سرمایه ثابت دارند و لازمه سرپا ماندن آنها بهره های تک رقمی است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری متوجه اهمیت تولید شده‌اند و پشت این نامگذاری ها برنامه ها، تحقیق و مشاوره هاست گفت: اگر تولید نباشد اشتغال هم نخواهد بود و مشکلات جامعه روز به روز بیشتر خواهد شد ما توقع داریم مدیریت ارشد استان صدای مارا به دولتمردان برسانند.
شکری مشکلات حوزه تولید و صادرات به عنوان موتور اصلی تولید را تصمیماتی یک شبه دانست و خاطرنشان ساخا: این تصمیمات که به بهانه تنظیم بازار بود هیچ تأثیری در بازار نداشت و صرفاً به صادرات لطمه خورد .
بازاری را که ما در دنیا به دست میاوریم به راحتی از دست می دهیم.
وی با تاکید بر اینکه دولتمردان برای تصمیم گیری‌هایشان از اتاق صنعت و خانه صنعت مشاوره بگیرند تصریح کرد: تعهدات ارزی که این روزها یکی از چالشهای صادرکننده‌گانی شده که خودشان تولید کننده هستند، چگونه ارز را برگرداند؟ وقتی هنوز زمینه ها برگشت ارز فراهم نشده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.