• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه:

بودجه دهیاری‌های استان کرمانشاه ۷۵ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 11679
  • 15 تیر 1399 - 5:11
بودجه دهیاری‌های استان کرمانشاه ۷۵ میلیارد تومان است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه، بودجه استانی امسال دهیاری‌ها را ۴۰ میلیارد و بودجه ملی دهیاری‌های استان را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق قانون ۶۰ درصد این بودجه صرف کارهای عمرانی مانند جدول‌گذاری، آسفالت، کانال‌کشی و غیره می‌شود و ۴۰ درصد باقی‌مانده هم صرف هزینه‌های جاری مانند امور خدماتی […]

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه، بودجه استانی امسال دهیاری‌ها را ۴۰ میلیارد و بودجه ملی دهیاری‌های استان را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق قانون ۶۰ درصد این بودجه صرف کارهای عمرانی مانند جدول‌گذاری، آسفالت، کانال‌کشی و غیره می‌شود و ۴۰ درصد باقی‌مانده هم صرف هزینه‌های جاری مانند امور خدماتی و نظافتی خواهد شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ امیر خسروانی روز شنبه ضمن تبریک ۱۴ تیر ماه که به نام روز شهرداری و دهیاری نام‌گذاری شده است، افزود: روستاهای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری هستند و برهمین اساس، یک هزار و ۶۶۰ دهیاری در استان کرمانشاه وجود دارد و ۹۵۰ روستا هم دهیار ندارند.

تدبیر دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها

وی اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث اشتغال روستایی را در مقایسه با دولت‌های قبل و بعد از انقلاب مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کشور با میانگین دلار هشت هزار تومانی تخصیص داده شد که رقم قابل توجهی بود.

خسروانی درخصوص سهم استان کرمانشاه از این مبلغ هم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان سهم اشتغال پایدار روستایی در استان و ۶۰۰ میلیارد تومان هم سهم ایجاد اشتغال پایدار در مناطق زلزله‌زده بود که این مبالغ معادل ۱۲ درصد کل بودجه کشوری است و از این جهت به کرمانشاه سهم و منابع قابل قبولی تخصیص داده شد که منجر به رونق کسب و کارهای روستایی شد.

ایجاد کانون‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت دهیاری‌ها باشد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در خصوص اولویت‌های کاری در دهیاری ها هم گفت: در سال ۹۹ اولویت باتکمیل زیرساخت‌های عمرانی است تا بتوانیم حفاری‌های گازی و آبی را به اتمام برسانیم.

وی اظهار داشت: دهیاری‌هایی که کارهای سخت‌افزاری آنها به اتمام رسیده است باید ایجاد کانون‌های فرهنگی و ورزشی را در اولویت خود قرار دهند تا بتوانیم از محیط‌های بلااستفاده در روستاها بخوبی بهره‌برداری کنیم و برهمین اساس با اداره‌کل کتابخانه‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا در روستاهای بزرگ بتوانیم حداقل یک کتابخانه داشته باشیم.

خسروانی در خصوص وضعیت نامناسب آسفالت در بیشتر روستاهای استان هم گفت: به دلیل نوسانات قیمت قیر در بازار بورس، دست دهیاری‌ها برای هزینه‌ کردن در این زمینه بسته است و برای حل این مشکل در هر سال به طور میانگین برای حدود ۲۰۰ روستا سهمیه قیر رایگان می‌گیریم و این در حالی است که در چهار سال گذشته حدود ۸۰۰ روستا از سهمیه قیر رایگان استفاده کردند.

تدابیر دهیاری‌ها برای مقابله با کرونا

وی درخصوص وظایف دهیاری‌ها هم گفت: همه کارهایی که شهرداری در شهر انجام می‌دهد دهیارها باید در روستاها انجام دهند، از کارهای خدماتی، نظافتی و عمرانی گرفته تا مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند کرونا.

خسروانی اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا دهیاری‌ها در چندین مرحله نسبت به گندزدایی روستاها اقدام کردند و این در حالی است که بسیاری از روستاها قوانین قرنطینه را به درستی انجام دادند و از ترددهای غیرضروری و مشکوک جلوگیری کردند که نتیجه آن شیوع کمتر کرونا در روستاها و تلفات کمترآن بود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعتی دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.