• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
با همکاری شهرداری و بنیاد حفظ کرمانشاه؛

اولین كتابخانه تخصصی دفاع مقدس در فرهنگسرای شهر راه اندازی می شود

  • کد خبر : 11580
  • 12 تیر 1399 - 5:39

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در فرهنگسرای شهر به عنوان اولین کتابخانه تخصصی این حوزه در مدیریت شهری کشور خبر داد   به گزارش میلکان آنلاین؛ مهدی عبدالمالکی ترويج و بسط ارزشهای ناب و ماندگار دوران پرافتخار دفاع مقدس و انتقال خاطره رشادتها و فداكاريهای رزمندگان […]

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در فرهنگسرای شهر به عنوان اولین کتابخانه تخصصی این حوزه در مدیریت شهری کشور خبر داد

 

به گزارش میلکان آنلاین؛ مهدی عبدالمالکی ترويج و بسط ارزشهای ناب و ماندگار دوران پرافتخار دفاع مقدس و انتقال خاطره رشادتها و فداكاريهای رزمندگان و سرافرازان آن دوران به نسل جوان را از اهداف ایجاد این مجموعه عنوان و تصریح کرد: كتابخانه تخصصی دفاع مقدس با مشارکت بنیاد حفظ آثار در فرهنگسرای شهر که روزگاری، پناهگاه سالهای جنگ تحمیلی و آتش و روزهای بی پناهی مردم کرمانشاه بود و امروز پناهگاه فرهنگ و هنر شهرمان شده آغاز به كار می کند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین شهردار کرمانشاه و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در این راستا افزود: در گام اول در این كتابخانه تخصصی بيش از ۱۵۰۰ عنوان كتاب در زمينه های هنری، ادبيات، شعر، داستان، رمان، تحقيق، مقالات علمی، تحليل جنگ تحمیلی رژیم بعث، عكس و نمايشنامه قرار داده می شود.
معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه ابراز داشت: ارتقای سطح آگاهی و دانایی شهروندان و تقویت فرهنگ مطالعه مفید در دفاع مقدس، نشر فرهنگ و ارزشهای این برهه مهم زمانی از نسل اول به نسل های آتی از دیگر اولویت های این مجموعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون وجود این‌گونه کتابخانه‌ها، آینده مناسبی برای مطالعات حوزه‌های تخصصی مرتبط با علوم انسانی متصور نیست، ادامه داد: از حیث محتوا، موضوع جنگ در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین زمینه‌های مطالعاتی را فراهم کرده است که خروجی آن‌ها در ادبیات و هنر کشورهای مختلف نمایان است و در بسیاری از فرهنگ‌ها توجه کافی به این حوزه موضوعی به‌ نوعی توجه به امنیت ملی و امنیت فرهنگی، اجتماعی آن کشورها محسوب می‌شود و بهای خاصی بدان می‌دهند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه افزود: در کشور ما نیز موضوع مهم و معاصری همچون «دفاع مقدس» از همین زاویه قابل اعتناست. شاید بهترین تعبیر در ضرورت برپایی این‌گونه مراکز اطلاع‌رسانی و ترویجی همان تعبیر گنج برای جنگ باشد.
وی بیان کرد: پس فهم ضرورت تأسیس چنین کتابخانه‌ای برای تمرکز منابع منتشره شده این حوزه موضوعی و خدمات‌رسانی به فعالان فرهنگی و نیز دانشجویان و پژوهشگران چندان دشوار نیست و طبیعی است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با همکاری و مشارکت بنیاد حفظ آثار، این ضرورت را احساس کرده و ایجاد «کتابخانه تخصصی دفاع مقدس» در دل یکی از تأثیرگذارترین مکان های شهر کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعثی که بعنوان پناهگاه استفاده می شد و هم اکنون یکی از فرهنگسراهای چهارگانه شهرداری فعالیت دارد، پاسخی به این ضرورت باشد تا به‌ مثابه یک مرکز ملی از همه مراجعان به منابع دفاع مقدس حمایت و پشتیبانی ‌کند.
عبدالمالکی گفت: کتاب های موجود در این کتابخانه با موضوعات متنوعی از قبیل کتب مرجع، دایره المعارف ها، زندگینامه ها، خاطرات، رمان، تحقیقات و پژوهش و پایان نامه های دانشجویی خواهد بود که گنجینه ای ارزشمند و موثر برای محققین، اساتید، روحانیان و دانشجویان جامعه به شمار خواهد رفت‌.
معاون فرهنگی شهرداری کرمانشاه در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی بنیاد حفظ آثار در این زمینه عنوان داشت: جنگ تحمیلی در کرمانشاه آغاز شد و در کرمانشاه نیز با عملیات مرصاد خاتمه یافت. کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۱۲۰۰ مرتبه مورد حملات بمباران موشکی و هوایی ‌صدام قرار گرفت. ۱۷۰ هزار سرباز از این دیار در این جنگ تحمیلی با دشمن بعثی جنگیدند و بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید از این دیار تقدیم انقلاب شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.