• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

چه زمانی استفاده از اسم مستعار در فضای مجازی جرم محسوب می شود؟

  • کد خبر : 11447
  • 08 تیر 1399 - 8:11
چه زمانی استفاده از اسم مستعار در فضای مجازی جرم محسوب می شود؟

محمدامین رحیمی معاون پیشگیری وحفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: استفاده از هویت جعلی در فضای مجازی به قصد سوء استفاده و ضرر و زیان به حیثیت دیگران جرم است. به گزارش میلکان آنلاین،محمد امین رحیمی بابیان اینکه استفاده از نام مستعار در فضای مجازی به لحاظ قانونی جرم محسوب […]

محمدامین رحیمی معاون پیشگیری وحفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: استفاده از هویت جعلی در فضای مجازی به قصد سوء استفاده و ضرر و زیان به حیثیت دیگران جرم است.

به گزارش میلکان آنلاین،محمد امین رحیمی بابیان اینکه استفاده از نام مستعار در فضای مجازی به لحاظ قانونی جرم محسوب نمی شود، اظهار کرد: البته اگر این موضوع سبب شود، فردی خود را به جای دیگری معرفی کند و موجب ضرر و زیان به حیثیت به آن فرد شود و باعث از دست رفتن اطلاعاتی باشد که فرد واقعی نمی‌خواهد آن اطلاعات در فضای مجازی منتشر شود، پیگرد قانونی دارد.

وی تصریح کرد: براین اساس، صرف اینکه با نام مستعار وارد فضای مجازی شویم جرم نیست اما اگر جعل و سرقت هویت دیگران صورت گیرد مشمول جرم خواهد بود.

معاون پیشگیری و حفظ حقوق عامه دادسرای کرمانشاه اعلام کرد: زمانی که در فضای واقعی با افرادی مواجه می شویم که به ما دروغ می‌گویند و در معاملات ما غش ایجاد می شود بحران فردی و هویتی فرد تلقی می شود و در واقع آن فرد از هویت دیگری برای فریب استفاده کرده و یا با از اطلاعات دیگران بر علیه آنها سوء استفاده می‌کند.

وی توضیح داد: همچنین در فضای مجازی نیز این حساسیت وجود دارد و بسیاری از افراد با استفاده از نام افراد مشهور مانند ورزشکاران و بازیگران هویت جعلی برای خود ایجاد می‌کنند که جرم محسوب می‌شود که بیشتر موارد سرقت هویت برای سوء استفاده های مالی است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.