• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
پس از موافقت ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می‌گیرد؛

کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه میزبان اعضا و کاربران خواهد بود

  • کد خبر : 11126
  • 27 خرداد 1399 - 14:33
کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه میزبان اعضا و کاربران خواهد بود

در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد. به گزارش میلکان آنلاین؛ با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش […]

در سومین مرحله بازگشایی کتابخانه های عمومی، با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از ابتدای تیر ماه بازگشایی خواهد شد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه ها، اعضاء و مراجعان می‌توانند از روز یک‌شنبه یکم تیر ماه سال جاری به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، گفت: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.

وی افزود: همچنین استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و …) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. بر این اساس کتابخانه‌های عمومی این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.

لازم به ذکر است که افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت ۴ ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در خصوص بخش های کودک و ورود کودکان به کتابخانه خاطر نشان کرد: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند.
حسنی خونسار در خصوص فعالیت بخش نابینایان و ناشنوایان کتابخانه‌ های عمومی استان بیان داشت: بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تا پیش از این کتابخانه های عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضاء بازگشایی شد.

در مرحله اول بازگشایی و بر اساس بخشنامه ای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کردند.

در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده سازی بخش های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی جهت حضور اعضاء پرداختند.

و در مرحله سوم با شرایط مذکور پذیرای اعضا و کاربران خواهیم بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به امید روزی که با شکست کرونا و سلامتی کامل همشهریان عزیزمان مانند قبل شاهد شروع تمام فعالیت های حضوری کتابخانه برای تمام افراد جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=11126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.