• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

حکایت «سر گرگ» و ابقا شهردار

  • کد خبر : 10929
  • 21 خرداد 1399 - 2:31
حکایت «سر گرگ» و ابقا شهردار

عبدالله مرادی – میلکان چرا اعضای شورای اسلامی شهر مخالف با شهردار کرمانشاه با حضور در وزارت کشور فتیله اعتراض و مخالفت با شهردار را پایین می کشند؟ سرکدام گرگ را نشانشان می‌دهند؟ تمثیلی در ادبیات کردی داریم با عنوان «گیسگهگه‌ی ههیاس خان و سر گرگه‌گه» در این تمثیل که در ادبیات فارسی به دوران […]

عبدالله مرادی – میلکان

چرا اعضای شورای اسلامی شهر مخالف با شهردار کرمانشاه با حضور در وزارت کشور فتیله اعتراض و مخالفت با شهردار را پایین می کشند؟

سرکدام گرگ را نشانشان می‌دهند؟

تمثیلی در ادبیات کردی داریم با عنوان «گیسگهگه‌ی ههیاس خان و سر گرگه‌گه» در این تمثیل که در ادبیات فارسی به دوران سلطان محمود منتسب است، سلطان محمود برای پیداکردن هیاس مشاور باهوشش که از او قهر کرده و گوشه‌گیر شده است، تعدادی بزغاله به مردم می دهد. می گوید: بعد از چهل روز این بزغاله ها را پس می گیرم نه باید ذره‌ای سنگین شده باشند و نه سبک. پس از چهل روز تنها یک بزغاله تغییری در وزنش نداشت.

سلطان محمود دستور داد آسیابانی که بزغاله را نگه داشته بود آوردند. معلوم شد از هیاس راهنمایی گرفته. توله گرگی را نگهداری کرده است. هرگاه بزغاله کمی چاق شده سر گرگ را به او نشان داده و او به وزن قبلی برگشته.

حالا معلوم نیست چه سر گرگی در وزارت کشور نگهداری می شود که  هرگاه اعضای شورای شهر کرمانشاه عزم تغییر و استیضاح شهردار را پیدا می کنند به آنجا دعوت می شوند. پس از جلسه در وزارت کشور یا شهردار انتخاب می‌شود، یا تب تند انتقاد و اعتراضشان فروکش می کند و برای مدتی خبری از استیضاح ، برکناری و مخالفت با شهردار نیست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.