• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

۱۶۴ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه

  • کد خبر : 10842
  • 17 خرداد 1399 - 4:31
۱۶۴ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵۰ نفر افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی می باشند و مستمری دریافت می کنند، گفت: کمک هزینه حق پرستاری هر سه ماه یک بار به مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می گیرد. به گزارش میلکان آنلاین؛  رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی […]

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵۰ نفر افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی می باشند و مستمری دریافت می کنند، گفت: کمک هزینه حق پرستاری هر سه ماه یک بار به مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می گیرد.

به گزارش میلکان آنلاین؛  رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در برنامه رادیویی-تلویزیونی صدای شهر از وجود بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری قرار دارند.

وی بیان داشت: تعدادی دیگر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مستمری بگیر بوده که این افراد یا خود دارای معلولیت هستند و یا سرپرست خانوار میباشند که در هر دو صورت ماهیانه هزینه کمک معیشت نیز دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵۰ نفر افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی میباشند و مستمری دریافت میکنند، گفت: کمک هزینه حق پرستاری هر سه ماه یک بار به مددجویان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می گیرد.

این مسئول در خصوص وضعیت مسکن مددجویان تحت پوشش، اظهار داشت: تمام تلاش ما خانه دار کردن خانواده های دارای دو معلول و بالاتر است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که از اهم این اقدامات میتوان به انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی و همچنین تفاهم کشوری سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت مسکن زنان سرپرست خانوار و دیگر افراد دارای معلولیت اشاره کرد که سهمیه استان نیز مشخص است.

وی افزود: با رایزنی های انجام گرفته با سایر دستگاه ها تلاش کردیم که بتوانیم در ساخت مسکن برای خانواده های افراد دارای دو معلول و بالاتر هزینه انشعاب گاز، برق و آب و هزینه‌های شهرداری رایگان شود.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از مددجویان ما در خانه های استیجاری به سر می برند، گفت: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع احتیاجات مددجویان نیست و خیرین باید به کمک ما بیایند، چراکه در سال ۹۸ با کمک‌های خوب خیرین توانستیم کمک های موردی بسیاری را در زمینه ودیعه مسکن، جهیزیه، درمان و تامین وسایل کمک توانبخشی به مددجویان داشته باشیم و رتبه اول کشور را کسب نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر استان برای افراد دارای معلولیت، گفت: موضوع مناسب سازی در اولویت کاری ما قرار داشته و در این خصوص رایزنی های نیز با شهرداری و دیگر ادارات مربوطه داشته ایم.

وی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان دبیرخانه مناسب سازی در استان موضوع اختصاص ۳۰ امتیاز جشنواره شهیدرجایی به مناسب سازی را در دستور کار دارد، گفت: بررسی ورودی ساختمان ادارات، تجهیز ورودی ادارات به رمپ، سرویس فرنگی، آسانسور، نشان گر حسی و … و همچنین همکاری با برخی بانک‌ها جهت مناسب سازی دستگاه خودپرداز برای استفاده افراد دارای معلولیت از جمله اقدامات صورت گرفته دیگر در این زمینه میباشد.

رضوان مدنی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر مناسب‌سازی استان به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری به دبیری بهزیستی و با حضور تمام دستگاه های عضو کارگروه، گفت: طبق مصوبات ستاد مذکور و هماهنگی صورت گرفته با شهرداری، مناسب سازی در معابر عمومی، پارک‌ها و اماکن عمومی انجام می پذیرد.

وی همچنین به وضعیت اشتغال مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و گفت: آن دسته از کارفرمایانی که مددجویان ما را به کار گیرند، به ازای استخدام هرنفر ۵۰میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد دریافت خواهند کرد و بهزیستی حق بیمه مددجویان را نیز به مدت پنج سال پرداخت می‌کند.

در پایان همچنین مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از انجام مشاوره ژنتیک رایگان برای خانواده های دارای عضو معلول به منظور پیشگیری از تولد نوزادان معلول در استان خبر داد و گفت: این خدمت هم اکنون توسط حوزه معاونت پیشگیری استان درحال انجام میباشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.