• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندار گفت:

بار مبادلاتی ایران و عراق بر دوش مرزهای استان کرمانشاه است

  • کد خبر : 10570
  • 06 خرداد 1399 - 5:59
بار مبادلاتی ایران و عراق بر دوش مرزهای استان کرمانشاه است

  استاندار كرمانشاه در بازديد از مرز مبادلاتي شيخ صله گفت: بخش عمده اي از صادرات و مبادلات تجاري با كشور عراق از طريق مرزها و بازارچه هاي استان كرمانشاه انجام مي شود. به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت:  بحران کرونا خسارت‌های بسیار […]

 

استاندار كرمانشاه در بازديد از مرز مبادلاتي شيخ صله گفت: بخش عمده اي از صادرات و مبادلات تجاري با كشور عراق از طريق مرزها و بازارچه هاي استان كرمانشاه انجام مي شود.

به گزارش میلکان آنلاین؛ هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت:  بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

وی افزود: طی این ایام بحران کرونا، کرمانشاه تنها استانی است که مرزهای مبادلاتی‌اش با کشور عراق فعال همچنان فعال هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرزهای مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا ۴ هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی‌که با کشور عراق صورت گرفت خوشبختانه مرزهای شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و خوشبختانه هم اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد فرآيند صادرات کالاها از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ کامیون کالا ترخیص می‌شود و قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روزهای تعطیل هم باز نگه داریم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم.

مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی واقع شده و تا مرکز استان کرمانشاه ۱۳۶ کیلومتر فاصله دارد.

استان كرمانشاه با ۳۷۱ كیلومتر مرز مشترك با ۲ بخش كُرد و عرب نشین كشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از كل صادرات كالاهای غیرنفتی كشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار كالا از استان كرمانشاه صادر می شود.
استان كرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.