• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با رئیس دانشگاه رازی

  • کد خبر : 10397
  • 27 اردیبهشت 1399 - 5:10
دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با رئیس دانشگاه رازی

به گزارش میلکان آنلاین امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به اتفاق معاون گردشگری و دیگر مسئولان این اداره کل با محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، معاونین آموزشی، پژوهش و فناوری و دیگر مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی خواستار تعامل و همکاری‌های […]

به گزارش میلکان آنلاین امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به اتفاق معاون گردشگری و دیگر مسئولان این اداره کل با محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، معاونین آموزشی، پژوهش و فناوری و دیگر مسئولان این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی خواستار تعامل و همکاری‌های هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه شد و تاکید کرد: دانشگاه برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود باید تعاملات بیشتری با نهادها و دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و در همین راستا موضوع رساله‌های تحصیلات تکمیلی با نگاه پرداختن به پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز جامعه و نهادها دنبال می‌شود و در صورت تمایل میراث فرهنگی می‌توانیم موضوعات پژوهش‌های دانشگاه را در این راستا جهت‌دهی نموده و کارهای جدی‌تری انجام دهیم.

رئیس دانشگاه رازی همچنین به تاسیس باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی با بهره‌گیری از ظرفیت و همکاری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت باشگاه دانشجویان استفاده کرد و شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه گردشگری باشیم.

اعلمی‌آل‌آقا از اعلام آمادگی کامل دانشگاه رازی برای همکاری با نهادها و دستگاه‌های اجرایی و انجام پژوهش‌های کاربردی در جهت پاسخگویی به نیازها و رفع مشکلات جامعه و دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بر افزایش این تعاملات با دانشگاه تاکید کرد.

در ادامه قادری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه طی سخنانی اظهار داشت: باعث افتخار است که در خدمت ریاست و اساتید بزرگوار دانشگاه رازی باشیم و همکاری با دانشگاه در حوزه‌های مختلف گردشگری، تاریخ، باستان شناسی و… مایه مباهات است و همواره تعامالات خوبی نیز در این زمینه‌ها با اساتید این دانشگاه داشته‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی در رشد اقتصادی و کاهش بیکاری، توجه ویژه به حوزه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان کرمانشاه طی برهه‌ای بیش از ۴۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شد که البته از این تعداد حدود ۲۲۰۰ اثر ثبت ملی شده و  بیستون نیز به ثبت جهانی رسیده است و به دنبال ثبت جهانی منطقه اورامانات نیز هستیم.

قادری در ادامه پژوهش را حلقه مفقوده در استان دانست و تصریح کرد: خاستگاه پژوهش در دانشگاه است و  دانشگاه رازی با داشتن اساتید مبرز همچون دکتر بهرامی و دکتر علی بیگی می‌توانند در حوزه‌های پژوهشی به ما کمک کنند و در این راستا از هر تفاهم نامه‌ای در حوزه‌های تاریخی، باستان‌شناسی، گردشگری و… در قالب پژوهش، پایان‌نامه‌های دانشجویی و… استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از آثار استان کرمانشاه قابلیت ثبت جهانی شدن دارند اما به دلیل همین کم توجهی به حوزه پژوهش، این مهم مغفول مانده و لذا در بحث بسیاری از آداب و رسوم کهن، آثار تاریخی و فرهنگ‌های بومی نیازمند دانش پژوهشی هستیم.

در ادامه این نشست پیرامون ظرفیت‌های دانشگاه رازی برای کمک به برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ و تدوین برنامه‌های عملیاتی این رویداد بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی با اشار ه به راه‌اندازی و فعالیت مرکز اسناد توسعه استان و کرمانشاه‌شناسی در دانشگاه رازی اظهار داشت: در این مرکز اسناد و مدارک با هویت نام کرمانشاه گردآوری و ثبت می‌شود و خوشبختانه با جمع آوری اطلاعات استان کرمانشاه از سراسر جهان به مجموعه کتاب‌های ارزشمندی رسیده‌ایم.

ویسی همچنین از آمادگی کامل این مجموعه نسبت به ایفای نقش‌های تعیین شده در خصوص رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ و برگزاری استارتاپ گردشگری خبر داد.

همچنین سلیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی از آمادگی برای راه‌اندازی رشته مدیریت جهانگردی خبر داد و گفت: این مهم در راستای تقویت بخش‌های گردشگری و میراث فرهنگی صورت می‌گیرد و در اولویت‌های این معاونت قرار گرفته است.

در این نشست دکتر بهرامی عضو هیات علمی دانشگاه رازی و دبیر علمی کنگره ملی تاریخ‌دانان ایران طی سخنانی از انجام کارهای مطالعاتی ارزشمند در خصوص موزه ایلات و عشایر توسط دانشگاه رازی خبر داد و گفت: برای تعمیق همکاری و تعامل دانشگاه و میراث فرهنگی پیشنهاد می‌شود کارگروه‌هایی برای تعاملات مستقیم و بدون واسطه ایجاد شود و ارتباطات دانشگاه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراتر از قالب رویدادها و موضوع محوری تعریف شود.

بلادی مسئول باشگاه دانشجویان دانشگاه رازی نیز از تهیه یک طرح جامع توسط اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش آموختگان دانشگاه رازی در خصوص رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰  خبر داد و ضمن بیان ضرورت‌های استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه افزود: دانشگاه رازی و باشگاه دانشجویان دانشگاه می‌تواند در حوزه تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان ایفای نقش کرده و مسئولیت اجرایی رویدادی سالانه در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری استان کرمانشاه را بر عهده بگیرد

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.