• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

نامه شهردار کرمانشاه به رئیس شورا شهر

  • کد خبر : 10381
  • 25 اردیبهشت 1399 - 14:26
نامه شهردار کرمانشاه  به رئیس شورا شهر

جوابیه دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه به صحبت های خلاف واقع غلامرضا امیری رئیس شواری شهر کرمانشاه جناب آقاب غلامرضا امیری رئیس محترم شورای اسلامی شهر کرمانشاه سلام علیکم احترما عطف به نامه شماره ۲۳۶/ش مورخ ۱۳۹۹/۲/۱۰به اطلاع می رساند برابر آئین نامه داخلی شوراهای شهر و نحوه رسیدگی به جلسات مصوبه هیات وزیران و شورای […]

جوابیه دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه به صحبت های خلاف واقع غلامرضا امیری رئیس شواری شهر کرمانشاه

جناب آقاب غلامرضا امیری
رئیس محترم شورای اسلامی شهر کرمانشاه
سلام علیکم
احترما عطف به نامه شماره ۲۳۶/ش مورخ ۱۳۹۹/۲/۱۰به اطلاع می رساند برابر آئین نامه داخلی شوراهای شهر و نحوه رسیدگی به جلسات مصوبه هیات وزیران و شورای عالی استان که عنوان می‌دارد لوایح و طرح بر سه قسمت است عادی یک فوریتی یا دو فوریتی که در صورت تشخیص لوایح از طرف هیات رئیسه شوراها می بایست موضوع را به شهرداری برای حضور در جلسه به صورت کتبی اطلاع دهد تا در صورت ضرورت شهرداری یا نماینده قانونی ایشان در جلسه حضور یابد که در هیچ یک از لوایح و طرح ها دارای فوریت این مهم از سوی رئیس شورای شهر کرمانشاه رعایت نگردیده است.

با توجه به اهمیت و جایگاه شورا جناب آقای مهندس یشمی از مدیران باسابقه و مجرب شهرداری را به عنوان نماینده جهت شرکت در جلسات و ارائه توضیحات معرفی نمودم که حسب گزارش مشارالیه( پیوست) با برخورد نامناسب جنابعالی از حضور در جلسات من می‌شد که این برخورد در شورا نبوده و نخواهد بود.

ضمناً چنانچه آن شوره سوالاتی از اینجانب دارد برابر قانون میبایست به صورت کتبی به صورت کتبی گردد تا در صورت نیاز پاسخ مناسب ارائه گردد. چگونه ممکن است برای توضیح سوالاتی که از آن باخبر نیستم در جلسه شورا حضور یابم و پاسخ مناسب ارائه دهم؟ این نوع سوال و جواب از شهردار با این روش در هیچ کشور مرسوم نبوده و مغایر با قانون می‌باشد .

لذا بدینوسیله مراتب نگرانی و گله مندی خود را از نحوه برگزاری جلسات که از وظایف رئیس شورا بوده بصورت سلیقه‌ای و با نیت اختلال در امور شهر و مردم صورت می گردد اعلام داشته است و آگاهی می رسد برابر قانون ۴۸ ساعت قبل از تصویب طرح هایی که توسط اعضای شورا ارائه می‌گردد می‌بایست تصویری از آن طرف برای شهرداری ارسال گردد تا شهرداری از مطلع و بتواند از موضوع طرحی که به ضرر شهرداری می باشد دفاع نماید که متاسفانه هیچکدام از طرح‌های مصوب شورای شهر کرمانشاه این قانون رعایت نشده است و شهرداری خود را محق به عدم انجام آن می‌داند. همچنین در رابطه با لوایحی که شهرداری جهت رفع مشکلات مردم به شورا ارسال می دارد مشاهده می گردد که هیچ توجهی به آن نمی شود به طوری که ماهها مسکوت مانده و نتیجه آن نارضایتی از عملکرد شهرداری و متضرر شدن مردم است. من جمله اساسنامه موسسه پویندگان زاگرس و… و که بالغ بر ۱۱ ماه در کمیسیون‌های شورای مسکوت و اقدامی برای آن صورت نگرفته است .و مغایر با بند ۵ ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شورای اسلامی شهرمصوبه هیئت وزیران بوده است. عدم برگزاری جلسات رسمی شورا را در جهت تصویب لوایح مهم و فوری شهری از دیگر مسائل و نگرانی اینجانب است و بسیاری دیگر است که در مقوله این مکاتبه نمی‌گنجد. وشهرداری‌ها خود را در خصوص پیگیری از مراجع ذیصلاح محفوظ می داند.

سعید طلوعی

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.