• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر صورت گرفت؛

بازدید فرمانده سپاه و مدیران استان کرمانشاه از شرکت اوکادو

  • کد خبر : 10230
  • 17 اردیبهشت 1399 - 4:02
بازدید فرمانده سپاه و مدیران استان کرمانشاه از شرکت اوکادو

در ایام بزرگداشت هفته کارگر سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، حسن عزیزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مسئولین بسیج کارگری و کارمندی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، مسعود کسانی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان و تنی چند از […]

در ایام بزرگداشت هفته کارگر سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، حسن عزیزی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مسئولین بسیج کارگری و کارمندی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، مسعود کسانی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان و تنی چند از مدیران تشکل های کارگری و کارفرمایی از شرکت بهساز غذای زاگرس «اوکادو» بازدید کردند.

سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در نشست با مدیران و کارگران این واحد، شعار جهش تولید را چراغ راهی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: جهش تولید می تواند مشکلات امروز را خصوصاً در این فضای کرونایی و اقتصادی تأمین نماید.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان جنگ امروز ایران اسلامی را با دشمنان، یک جنگ اقتصادی برشمرد و ادامه داد: به حمد خداوند امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، نسبت به کشورهای دیگر سرپاتر و محکم تر شده است.

وی نگاه مدیران استان را به اقتصاد، نگاهی جهادی دانست و گفت: خوشبختانه مسئولین استانی از جمله مهندس بازوند استاندار پرتلاش استان، معاونین استانداری، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان،دارابی مدیرکل صمت استان یک نگاه جهادی به اقتصاد استان دارند.

مدیرعامل کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس«اوکادو» در نشستی که پس از این بازدید انجام شد بیان داشت: از سال ۸۹ فاز مطالعاتی احداث شرکت آغاز شد و در ماه‌های پایانی سال ۹۱ کارخانه به بهره‌برداری رسید.

مهندس حامد احمدیان یادآور شد: به خاطر مشکلات بازار و عدم شناخت مردم از برند عملاً سال ۹۳ محصولات پس از تبلیغات و بازاریابی تولید و به بازار عرضه شد. در اواخر سال ۹۳ شرکت کار خود را با ظرفیت ۱۰هزار تن از یک محصول و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر آغاز کرد .

وی تصریح کرد: با تلاش پرسنل و تیم مدیریتی و حمایت های مدیران استان امروز شرکت بهساز غذای زاگرس با برند اوکادو ۲۵ محصول را در ۳۲ نوع بسته بندی با ظرفیت ۱۰ هزار تن تولید می‌کند که توانسته زمینه اشتغال مستقیم ۴۵ نفر را نیز فراهم کند.

مدیرعامل صنایع غذایی اوکادو با بیان اینکه تمامی محصولات این شرکت بدون مواد نگهدارنده و کاملاً سالم تولید می‌شود اظهار داشت: فرآیند تحقیقاتی دانش بنیان شدن شرکت نیز شروع شده است تا بتوانیم علاوه بر سالم بودن، کنسروهای فراسودمند را به بازار عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه اوکادو به صورت مستقیم به کشورهای عراق، سوریه و گرجستان صادر می‌شود گفت: همواره سعی کرده ایم در هر دو بازار داخلی و بازار خارجی مشتری داشته باشیم و تعادل را حفظ کنیم تا در بحران هر کدام، آن یکی را داشته باشیم.

احمدیان افزود: در راستای شعار سال و جهش تولید طرحهای توسعه را در دست اقدام داریم. امسال تصمیم داریم محصولات کمپوت، ترشیجات و مربا را در سبد محصولات اوکادو اضافه کنیم. گوجه فرنگی و تن ماهی را نیز با برند اوکادو در دیگر  شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در خصوص مشکلات حوزه تولید گفت: مشکل اصلی ما سرمایه در گردش است، بانک های انصار و کشاورزی همواره با ما همکاری و همراهی داشته اند اما تسهیلات با این نرخ های مصوب نمی‌تواند برای تولید جوابگو باشد. موضوع دیگر تأمین وثایق است. هرآنچه سند و وثیقه داریم در اختیار این بانک‌هاست و برخی مواقع جوابگوی کار ما نیست.

وی خاطر نشان ساخت: افزایش قیمت مواد اولیه و بسته بندی از یک سو و عدم وصول مطالبات از سوی دیگر موجب شده است که شرکت نیاز فوری به سرمایه در گردش پیدا کند.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: ویروس منحوس کرونا بر روی بسیاری از کسب و کارها در جهان اثر گذاشته به طوری که در جهان بیش از ۱۹۵ میلیون نفر را بیکار و در کشور ما هم اثر خود را بر روی نیروی کار گذاشته است.

وی  به تاثیر ویروس کرونا بر روی خیلی از کسب و کارها و نیروی کار در استان اشاره و  بیان داشت: تاکنون در استان ۱۲ هزار و ۶۴۰ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام نموده اند که نزدیک  به ۷ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: امسال سازمان جهانی کار، محور توصیه های خود را به گفتگوهای اجتماعی یعنی بالا بردن ظرفیت مقاومت کارفرما و کارگر در مقابل نوسانات، تقویت ظرفیت دولت، حفاظت از نیروی کار در محیط کار و  حمایت از اشتغال و درآمدها، تحریک اقتصاد و تقاضای نیروی کار گذاشته است.

وی کارگران و کارفرمایان را راستای تحقق شعار جهش تولید و پویش مؤمنانه در استان، را پیشتاز دانست و تصریح کرد: مدیران جامعه کارفرمایی و کارگری استان در سطح ملی از افراد تأثیرگذار هستند و یک وحدت و همدلی در استان بین آنان حاکم است.

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در ادامه نشست، ضمن عرض تبریک هفته کارگر به همه کارگران تلاشگر ایران اسلامی و فعالان بسیج کارگری، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان صمت استان در خصوص راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال و بازگرداندن آنها به چرخه تولید ارائه و هدف سازمان صمت استان را ارائه خدمات شایسته به‌ منظور توسعه صنعتی و تولیدی استان و رفع موانع تولید و تسهیل در فعالیت‌های تولیدی سربازان خط مقدم مبارزه اقتصادی با استکبار جهانی دانست و تأکید کرد که کارگران؛ سهم بزرگی در مقاومت و پایداری در برابر دشمنان و توسعه همه‌جانبه کشور و حرکت به سمت کسب استقلال اقتصادی دارند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.