مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه از عملکرد رو به رشد این بانک در حوزه جذب منابع، پرداخت تسهیلات و توسعه بانکداری دیجیتال خبر داد.
به گزارش خبرنگار میلکان، یوسف نجفی با اشاره به هجدهمین سالگرد تأسیس بانک قرضالحسنه مهر ایران اظهار کرد: این بانک طی ۱۸ سال فعالیت خود موفق شده است حدود ۲۷ میلیون فقره تسهیلات قرضالحسنه در سطح کشور پرداخت کند که بخش عمده آن مربوط به مشتریان خرد و با مبالغ پایین بوده است.
وی افزود: میانگین مبلغ تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور در سال گذشته حدود ۹۱ میلیون تومان بوده و در استان کرمانشاه نیز بانک مهر ایران توانسته است در سال جاری ۴۷ هزار مشتری جدید جذب کند؛ بهطوری که اکنون تعداد مشتریان بانک در استان به حدود ۶۸۰ هزار نفر رسیده است.
نجفی با اشاره به وضعیت سرمایه بانک تصریح کرد: سرمایه اولیه بانک در سال ۱۳۸۶ حدود ۱.۵ همت بوده که امروز به ۱۵ همت افزایش یافته و بانک در حال حاضر جزو پنج بانک برتر کشور از نظر سرمایه ثبتشده است. به گفته وی، برنامهریزی شده تا پایان سال جاری سرمایه بانک به ۲۲ همت افزایش یابد که ۹۰ درصد آن از محل سود انباشته و ۱۰ درصد از محل آورده نقدی تأمین میشود و بانک را در جمع سه بانک برتر کشور از نظر سرمایه قرار خواهد داد.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در کرمانشاه با بیان اینکه این بانک در سطح کشور دارای ۵۳۱ شعبه و باجه در ۳۳۰ شهر است، گفت: در استان کرمانشاه نیز ۲۱ شعبه فعال شامل ۹ شعبه در شهر کرمانشاه و ۱۲ شعبه در شهرستانها فعالیت دارند و تقریباً تمامی شهرستانهای استان تحت پوشش خدمات بانک قرار گرفتهاند.
وی ادامه داد: تا ۲۲ آذرماه سال جاری، منابع بانک در سطح کشور ۳۵ درصد و در استان کرمانشاه ۳۲ درصد رشد داشته که معادل حدود ۱۷ همت منابع جذبشده در استان است. پیشبینی میشود این رشد تا پایان سال به ۴۵ درصد برسد. نجفی تأکید کرد: حدود ۹۲ تا ۹۵ درصد منابع جذبشده در استان کرمانشاه، در همین استان هزینه و بهصورت تسهیلات قرضالحسنه به مردم پرداخت شده است.
نجفی با اشاره به جایگاه بانک در استان گفت: بانک قرضالحسنه مهر ایران از نظر منابع، رتبه سوم استان کرمانشاه را پس از بانکهای بزرگ کشور به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از ۸۲ درصد منابع بانک در کشور متعلق به اشخاص حقیقی است.
وی از پرداخت حقوق بیش از ۲۰ هزار نفر از کارکنان دستگاههای اجرایی و نهادهای حاکمیتی استان از طریق این بانک خبر داد و افزود: در راستای بهبود معیشت کارکنان، تسهیلات قرضالحسنه متعددی به این گروهها پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مهر ایران توسعه بانکداری دیجیتال را یکی از مزیتهای اصلی بانک دانست و گفت: راهاندازی سامانه متمرکز «ونک» و نئوبانک «کیوبانک» موجب شده است بخش عمده خدمات بانکی بهصورت غیرحضوری ارائه شود؛ بهطوری که ۵۸ درصد افتتاح حسابها و ۷۸ درصد پرداخت تسهیلات کاملاً آنلاین انجام میشود و امکان پرداخت وام قرضالحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون مراجعه حضوری فراهم شده است.
نجفی با اشاره به عملکرد بانک در پرداخت تسهیلات استان اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۷ هزار فقره تسهیلات و تا ۲۲ آذر امسال نیز ۱۰۹ هزار فقره تسهیلات به ارزش حدود ۱۱ همت پرداخت شده که پیشبینی میشود تا پایان سال به ۱۵۰ هزار فقره و بیش از ۱۶ همت برسد.
وی همچنین از پرداخت صددرصدی سهمیه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان خبر داد و افزود: بانک مهر ایران در برخی سرفصلها بیش از ۱۸۰ درصد تعهدات ابلاغی را محقق کرده است. در حوزه اشتغالزایی نیز با همکاری نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال گذشته ۱,۰۳۰ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱,۳۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران در کرمانشاه نسبت مطالبات غیرجاری بانک را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: نسبت مطالبات در سطح کشور حدود یک درصد و در استان کرمانشاه نیم درصد است که نشاندهنده سلامت مالی، اعتبارسنجی دقیق و اعتماد بالای مشتریان به بانک است.
نجفی در پایان با اشاره به شاخص کفایت سرمایه و بهرهوری نیروی انسانی خاطرنشان کرد: بانک قرضالحسنه مهر ایران طی ۱۸ سال فعالیت خود همواره سودآور بوده و تمامی سود حاصل، بدون توزیع میان سهامداران، صرف افزایش سرمایه و تقویت توان بانک در خدمترسانی به مردم شده است.











