• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
وزیر نیرو :

وضعیت فعلی قره سو از مصادیق بارز کفران نعمت است

  • کد خبر : 2897
  • 06 اردیبهشت 1397 - 4:29

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه به اجرای سامانه سردسیری استان اشاره و اظهار امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته مطالعات فاز اول این طرح تا پایان امسال به پایان برسد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین رضا اردکانیان در این جلسه با یادآوری این بحث که امسال جزو خشک ترین سالهای نیم قرن […]

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه به اجرای سامانه سردسیری استان اشاره و اظهار امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته مطالعات فاز اول این طرح تا پایان امسال به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین رضا اردکانیان در این جلسه با یادآوری این بحث که امسال جزو خشک ترین سالهای نیم قرن اخیر بوده اظهار داشت: با کاهش محسوس بارندگی ها و وقوع خشکسالی، باید به موضوع افزایش بهره وری از آب در مناطق خشک و کم آب توجه بیشتری کنیم.

وی بیان داشت: موضوع کم آبی در کشور کاملا جدی است و فرهنگ استفاده صحیح از آب باید در جامعه نهادینه شود.

وزیر نیرو از در دست اقدام بودن ۱۳۵ پروژه در زمینه های آب و برق با اعتباری بالغ بر ۹۴هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: پروژه های نصفه کاره استان نیز با رفع تنگناهای مالی به سرعت به بهره برداری برسند تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

اردکانیان در ادامه از بازدید خود از رودخانه قره سو که اکنون به مکانی برای دفع زباله ها تبدیل شده خبر داد و متذکر شد:وضعیت فعلی قره سو از مصادیق بارز کفر است .

وی با بیان اینکه هر اقدامی برای ساماندهی هرچه سریع تر رودخانه قره سو لازم باشد انجام میدهیم افزود: پروژه های کنترل فاصلاب و جداسازی شبکه های آب شرب و شیرین از برنامه های در دست اقدام وزارت نیرو است که علاوه بر اشتغال زایی باعث کاهش آلودگی های تولیدی برای محیط زیست میشود.

افتتاح ۲ واحد نیروگاه ۱۴۰ مگاواتی در سد داریان پاوه، بهره برداری از سد ازگله، آبرسانی به سامانه گرمسیری و دشت ازگله و آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی هواسان از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده وزیر نیرو است.

دراین سفر در مجموع ۸ طرح آبی و برقی در استان عملیات احداث آن ها آغاز می شود و یا مورد بهره برداری قرار می گیرد که در مجموع بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آن ها سرمایه گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.