• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

گردنه “تته”بیشن از هفت ماه از سال مسدود است

  • کد خبر : 8662
  • 19 آذر 1398 - 18:20
گردنه “تته”بیشن از هفت ماه از سال مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مسدود بودن گردنه “تته” بعد از اولین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، گفت: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است. به گزارش میلکان آنلاین؛ فریبرز کرمی اظهار کرد: گردنه “تته” که محور پاوه را به مریوان متصل […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مسدود بودن گردنه “تته” بعد از اولین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، گفت: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ فریبرز کرمی اظهار کرد: گردنه “تته” که محور پاوه را به مریوان متصل می‌کند یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های استان است که هم اکنون نیز بعد از بارش‌های چند روز اخیر مسدود شد و همچنان بسته است.

وی ادامه داد: این گردنه معمولا از اولین بارندگی فصل سرما تا اردیبهشت و خرداد و به مدت بیش از هفت ماه از سال مسدود است و امکان بازگشایی آن نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می‌رسد، اظهار کرد: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی‌شود.

کرمی عنوان کرد: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می‌ماند و مسیر جایگزینی از سمت روستای هجیج ،روستای بلبر ،  بخش هورامان  برای تردد از پاوه به مریوان در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه طول مسیر این گردنه در استان کرمانشاه را حدود ۱۷ کیلومتر و در استان کردستان ۴ کیلومتر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به جز این گردنه در هیچ گردنه دیگری مسدودی نداریم، افزود: برای بارندگی‌های پیش رو نیز نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند.​

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.