• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی:

گازرسانی به هزار و ۶۸۰ روستای کرمانشاه تحقق عدالت در دسترسی به انرژی

  • کد خبر : 19190
  • 07 اردیبهشت 1400 - 7:20
گازرسانی به هزار و ۶۸۰ روستای کرمانشاه تحقق عدالت در دسترسی به انرژی

یکی از خدمات دولت تدبیر و امید، رشد تصاعدی گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه بوده به طوری که روستاهای گازدار استان از ۲۱۰ روستا در سال ۹۲به هزار و ۶۸۰ روستا در پایان سال ۹۹رسیده است   به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا؛ نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل […]

یکی از خدمات دولت تدبیر و امید، رشد تصاعدی گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه بوده به طوری که روستاهای گازدار استان از ۲۱۰ روستا در سال ۹۲به هزار و ۶۸۰ روستا در پایان سال ۹۹رسیده است

 

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایرنا؛ نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به شبکه گاز شهری متصل شد؛ در این سال لوله های گاز از شرق استان وارد و ابتدا زندگی اهالی شهرستان های کنگاور و صحنه را متحول کرد.

عملیات گازرسانی هرچند به کندی اما به صورت مستمر پیش رفت و آرام آرام به همه شهرهای شمال، جنوب و غرب استان هم رسید.

تا ابتدای دهه ۹۰ اما بیشتر روستاییان استان هنوز به همان شیوه سنتی اقدام به تهیه سوخت می کردند تا اینکه عملیات گازرسانی جان دوباره گرفت و در کمتر از هشت سال تقریبا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازدار شدند.

گازدار شدن ۱۶۸۰ روستا

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این باره به خدمات دولت تدبیر و امید در گازرسانی اشاره کرد و گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در راستای توسعه مناطق محروم و کمتربرخوردار در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گازرسانی در کرمانشاه انجام داده است.

«سیروس شهبازی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون عملیات گازرسانی به هزار و ۶۸۰ روستا معادل ۸۲ درصد روستاهای استان کرمانشاه انجام شده و با اتمام پروژه های در دست اقدام ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی استان به ۹۱ درصد خواهد رسید.

 

گازرسانی به ۳۵۳ روستا تا پایان سال

به گفته او، در راستای سیاست های محرومیت زدایی دولت برای سال ۱۴۰۰، گازرسانی به ۳۵۳ روستا و سه شهر باقیمانده هم با مجموع اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

او ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال از این تعداد، ۲۳۰ روستا و سه شهر گازدار شوند و گازرسانی به سایر روستاها هم در سال آتی به نتیجه برسد.

شهبازی گفت: تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یعنی هزار و ۷۱۴ روستا به شبکه گاز متصل می شوند و بخشی از روستاهای با خانوار کمتر هم گازدار خواهند شد.

رشد ۷۰۰ درصدی گازرسانی به روستاها

آنچنان که مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه بیان کرد، تا سال ۱۳۹۲ تنها ۲۱۰ روستای گازدار در استان وجود داشت اما اکنون این عدد به هزار و ۶۸۰ روستا رسیده که رشد بیش از ۷۰۰ درصدی را نشان می دهد.

شهبازی با بیان اینکه این استان ۲ هزار و ۵۴۴ روستا دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۵ روستا قابل گازرسانی هستند؛ سایر روستا هم یا دورافتاده و سخت گذر هستند یا تعداد سکنه آنها اندک است و امکان گازرسانی به آنها نیست.

پوشش ۱۰۰ درصدی شهرها تا پایان سال

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه با بیان اینکه طی فعالت دولت تدبیر و امید هفت شهر جدید هم گازدار شده اند، تصریح کرد: هم اکنون ۲۹ شهر کرمانشاه معادل ۹۹ درصد جمعیت شهری گازدار هستند و بیش از ۶۰۶ هزار مشترک در بخش های مختلف از گاز طبیعی استفاده می کنند.

او گفت: با اتمام عملیات گازرسانی به سه شهر نوسود، ریجاب و ازگله تا پایان امسال، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری به ۱۰۰ درصد ارتقا می یابد.

 

بهره‌مندی ۲۵۰۹ واحد صنعتی از گاز

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در ادامه به بهره‌مندی واحدهای صنعتی استان از گاز طبیعی براساس مصوبه شورای اقتصاد خبر داد و گفت: تقاضا برای استفاده از گاز طبیعی در صنایع با توجه به صرفه اقتصادی، سوخت پاک و قابل اطمینان، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

شهبازی افزود: تا ابتدای دولت تدبیر و امید هزار و ۳۳۱ واحد صنعتی استان گازدار بود که هم اکنون این رقم به ۲ هزار و ۵۰۹ واحد رسیده است.

او تصریح کرد: طی فعالیت این دولت همچنین تعداد شهرک های صنعتی گازدار استان از ۱۰ به ۱۸ شهرک رسیده است.

شهبازی افزود: همچنین در هشت سال گذشته، تعداد جایگاه های سی‌ان‌جی هم از ۶۰ به ۷۴ جایگاه رسیده و دسترسی خودروهای گازسوز را راحت تر کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه در مجموع ۹۴.۳ درصد خانوارهای کل استان کرمانشاه زیرپوشش خدمات گازرسانی قرار دارند، افزود: اکنون ۹۹ درصد خانوارهای شهری،  ۸۲ درصد خانوارهای روستایی و ۲ هزار و ۵۰۹ واحد صنعتی- تولیدی در قالب ۶۱۴ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

خبرنگاران ایرنا در استان‌ها با ترسیم شرایط و جایگاه کشور در سال ۱۴۰۰، به تبیین دستاوردهای دولت در هشت سال گذشته که همان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌آید، پرداختند؛ این دستاوردها در شرایطی حاصل شده که جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم ها و فشارهای بین المللی  قرار داشته است.
اخبار و گزارش ها از پیشرفت ها و اقدامات صورت گرفته از سال ۹۲ تاکنون را در پرونده “‌گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی” بخوانید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=19190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.