• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

کارگاه آموزشی دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی برگزار شد

  • کد خبر : 7865
  • 27 شهریور 1398 - 9:06
کارگاه آموزشی دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی برگزار شد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی “دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی” با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین، محمودرضا نیازی با اعلام این خبر گفت: پیرو تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای سال جاری این اداره کل با […]

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی “دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی” با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین، محمودرضا نیازی با اعلام این خبر گفت: پیرو تفاهم‌نامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای سال جاری این اداره کل با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور توسعه بهروه‌وری در بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی از طریق اجرای پروژه‌های کشاورزی نوین، اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی و همچنین تولید غذای سالم و اعمال استانداردهای ملی بر اساس دستورالعمل مصرف حد مجاز آلاینده‌ها، این موضوع به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت : تولید محصولات سالم و گواهی شده به عنوان گامی مهم در این عرصه به شمار می‌رود، از این رو کارگاه آموزشی در زمینه دستورالعمل صدور پروانه و کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی توسط مدرس این اداره کل در ایام اخیر طی سه روز و در مجموع ۱۲۰۰ نفر ساعت برای کارشناسان رشته کشاورزی و متقاضیان مسئول خام کشاورزی در محل سازمان کشاورزی برگزار گردید.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: یکی از الزامات صدور پروانه حد مجاز آلاینده‌ها، انتخاب مدیران کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده از واحدهای زراعی و باغی بوده که بعد از آموزش‌های لازم از سوی این اداره کل، اسامی مدیران واجد شرایط در سامانه بانک مدیران کنترل کیفیت محصولات کشاورزی به آدرس cerganic.maj.ir ثبت می‌گردد. با انتخاب این افراد در واحدهای زراعی علاوه بر اشتغالزایی، مسئولیت نظارت بر محصولات واحدهای باغی تا زمان برداشت محصول را برعهده دارند.
وی در مورد محصولات سالم و گواهی شده بیان داشت: در این محصولات میزان آلاینده‌ها از قبیل فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات و مایکوتوکسین‌ها کمتر از حد مجاز ذکر شده در استانداردهای ملی مربوطه می‌باشد و خوشبختانه در شهریور ماه سال جاری، اولین پروانه کاربرد نشان استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول آلبالو مربوط به يك واحد باغی ۵ هکتاری در شهرستان صحنه صادر گردید.
نیازی با بیان اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی به لحاظ سلامت، همواره از مطالبات مردم و دغدغه مسئولین بوده، اظهار داشت: مردم می‌خواهند بدانند محصول غذایی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه و همچنین ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.