• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

چرا باید صادرات یک کالا با بخشنامه یک کارشناس ممنوع شود

  • کد خبر : 6819
  • 08 خرداد 1398 - 5:48
چرا باید صادرات یک کالا با بخشنامه یک کارشناس ممنوع شود

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: بخش خصوصی باید به این توانمندی دست یابد که مطالبات خود را به شکلی هوشمندانه دنبال کند. خوشبختانه با بهره گیری از ظرفیت ستاد تسهیل توانستیم مشکلات تعداد زیادی از واحدهای صنعتی را حل کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین ، کیوان کاشفی در گردهم‌آیی فصلی مدیران صنایع […]

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: بخش خصوصی باید به این توانمندی دست یابد که مطالبات خود را به شکلی هوشمندانه دنبال کند. خوشبختانه با بهره گیری از ظرفیت ستاد تسهیل توانستیم مشکلات تعداد زیادی از واحدهای صنعتی را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری میلکان آنلاین ، کیوان کاشفی در گردهم‌آیی فصلی مدیران صنایع و معادن استان کرمانشاه با مدیران دولتی و آیین افتتاحیه مکان جدید خانه صنعت و معدن کرمانشاه که عصر سه شنبه ۸ خردادماه با حضور استاندار کرمانشاه معاونین استاندار و جمعی از  صنعتگران و تولیدکنندگان استان برگزار شود بیان داشت: در ۱۳ ماه گذشته ۷۲ بخشنامه تنها در حوزه اقتصادی صادر شده است که در دنیا بی سابقه است . هرکدام از اینها بر یک حوزه تاثیر گذاشته‌اند و مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

وی خاطر نشان ساخت: قانون فضای کسب و کار در بندهای ۲ و ۳ الزام کرده است که تمام دستگاه‌های دولتی قبل از ابلاغ هر بخشنامه ای باید از بخش خصوصی نظر خواهی کنند اما یک مورد انجام نشده است. به همین خاطر اتاق ایران در خصوص عدم اجرای این قانون شکایتی را در دیوان عدالت اداری طرح کرده است.

عضو هیئت رییسه اتاق ایران با بیان اینکه چرا باید یک کارشناس بتواند با یک بخش نامه صادرات یک کالا را متوقف کند و بسیاری را دچار خسارت کند تصریح کرد: بانک مرکزی در برابر موضوع تعهد ارزی و برگرداندن ارز توسط صادر کنندگان گارد قوی و بسته ای داشت که قدم به قدم یک سال طول کشید تا بالاخره رییس بانک مرکزی بگوید: ۷۰درصد ارز صادراتی برگشته است. معنا ندارد که واحد تولیدی صادرات داشته باشد و ارز نیاورد. پس چکارش می تواند بکند، این ارز باید بیایید حقوق ،دستمزد و مواد اولیه برای تولید شود.

وی گفت: دراتاق بازرگانی کرمانشاه سند یکساله رونق تولید استان با نظر خواهی از تشکل‌های مختلف بخش خصوصی تدوین شده است. این سند شنبه در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد امیدواریم با تصویب این سند بخشی از مشکلات بخش تولید حل شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.