• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

پژوهش، سرمایه‌گذاری برای نیل به جامعه پویا است

  • کد خبر : 8771
  • 28 آذر 1398 - 7:33
پژوهش، سرمایه‌گذاری برای نیل به جامعه پویا است

به گزارش میلکان آنلاین، مجید یزدان پناه در آیین تقدیر از معلمان پژوهشگر و بیست و دومین برنامه معلم پژوهنده آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور علی محبی مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و هم چنین با شرکت معلمان برتر پژوهشگر  استان کرمانشاه در محل تالار شهید بهشتی […]

به گزارش میلکان آنلاین، مجید یزدان پناه در آیین تقدیر از معلمان پژوهشگر و بیست و دومین برنامه معلم پژوهنده آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور علی محبی مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و هم چنین با شرکت معلمان برتر پژوهشگر  استان کرمانشاه در محل تالار شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هر کشوری به حوزه پژوهش برمی گردد، گفت: هر کشوری که در حوزه پژوهش درست عمل کرده، در حوزه‌های مختلف اقتصادی،  اجتماعی، فرهنگی و… هم موفق بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: پیشرفت‌ها زمانی ماندگار خواهند شد که از مسیر پژوهش گذشته باشد، بنابراین اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت و توسعه داشته باشد باید روی حوزه پژوهش سرمایه گذاری کند.
یزدان پناه در ادامه با بیان اینکه باید یک درصد بودجه سالانه آموزش و پرورش در استان‌ها به انجام کارهای پژوهشی اختصاص پیدا کند، تاکید کرد: سال گذشته برای اولین بار در استان این اتفاق افتاد و نتیجه آن اینکه در سال گذشته چهار طرح پژوهشی مهم در آموزش و پرورش استان آغاز شد که بعضی از آنها تمام شده و بعضی نیز در دست اقدام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان” مهر کمال، با طرح سوال” گفت: طرح این پرسش دانش آموزان را در مسیر پژوهش محوری قرار داده است.
یزدان پناه همچنین با اشاره به پژوهش محور شدن ۴۰۰ مدرسه استان در سال تحصیلی جاری، گفت: ۳۰۰ مدرسه از این تعداد روستایی و ۱۰۰ مدرسه شهری هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۶۶۸ معلم فعالیت های پژوهشی خود را در طرح معلم پژوهنده ارائه کرده بودند، گفت: از این تعداد طرح های ۳۰ معلم تا مرحله استانی پیش رفت و در نهایت شش طرح راهی مرحله کشوری شد که یک طرح آن در کشور رتبه اول را کسب کرد.
وی با تاکید بر اینکه برخی از طرح‌های پژوهشی دردی از دردهای جامعه را درمان نمی کنند، از معلم‌ها خواست از انتخاب چنین طرح‌هایی صرف نظر کنند.
یزدان پناه در ادامه اشاره ای هم به برنامه ریزی برای ساخت سه مدرسه و مرکز برای دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمانشاه داشت و افزود: ساخت یک مدرسه ویژه دانش آموزان اتیسمی و ساخت یک مدرسه استثنایی در شهر کرمانشاه و همچنین ساخت یک مرکز حرفه آموزی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان جوانرود قطعی شده که قرار است ۵۰ درصد هزینه های این پروژه‌ها را استانداری کرمانشاه و ۵۰ درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تقبل کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه فرهنگیان در پارکینگ شهرداری کرمانشاه که برخی از تجهیزات این درمانگاه مثل تجهیزات آزمایشگاهی، “سی تی اسکن”، “ام.آر.آی”  “ماموگرافی” و… به بخش خصوصی اختصاص دارد که در حال خرید این تجهیزات هستیم که به زودی با خرید این تجهیزات تمامی خدمات این درمانگاه با تعرفه مخصوص به فرهنگیان ارائه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه برتر از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه سازمان‌دهی و ساماندهی نیروی انسانی در کشور، افزود: این موفقیت حاصل تلاش های مجموعه فرهنگیان استان است.

در ادامه این آیین، علی محبی مشاور پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز در این همایش با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری به موضوع پژوهش، اظهار کرد: آن چیزی که کشور را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد، علم و پژوهش است.
محبی با تاکید بر اینکه نگاه ما به علم و پژوهش باید عوض شود، گفت: وقتی می بینیم از حدود یک میلیون نفری که سالانه در کنکور سراسری شرکت کرده و راهی دانشگاه ها می شوند، بخش زیادی از آنها پس از فارغ التحصیلی نه فقط توان کارآفرینی ندارند، بلکه حتی خودشان هم اغلب بیکار می مانند، به این معنا است که مسیر را اشتباه می‌رویم.
مشاور پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش سپس آموزش و پرورش را سنگ بنای حوژه پژوهش عنوان کرد و افزود: تفاوت معلمان پژوهنده با دیگر پژوهشگران در این است که نه فقط خودشان در مسیر پژوهش حرکت می کنند، بلکه دانش آموزان را هم پژوهش محور بار می آورند.
وی سپس با بیان ایکنکه اگر بخواهیم فرآیند پژوهش را در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین پیش ببریم باید دانش‌آموزانی پرورش داده شوند که در عین داشتن روحیه پرسشگری کارآفرین باشند، گفت: آموزش و پرورش زمانی می تواند ادعا کند که در مسیر درست حرکت کرده که دانش‌آموزان با تفکر پژوهش محوری و با روحیه انتقادگری، پرسشگری و با جسارت و کارآفرین تربیت کند.
این مسئول در ادامه با اشاره به رویکرد دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم، گفت: دانشگاه‌های نسل چهارم دانشگاه‌های کارآفرین هستند که دانشجویان خود را به سمت کارآفرینی سمت و سو می دهد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.