• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
کیوان کاشفی؛

وعده وزیر کشور در مورد بازگشایی مرز پرویزخان هنوز محقق نشده

  • کد خبر : 2350
  • 02 دی 1396 - 7:52
وعده وزیر کشور در مورد بازگشایی مرز پرویزخان هنوز محقق نشده

  رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به اعلام رسمی وزیر کشور در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران مبنی بر بازگشایی مرز پرویزخان در ۴۸ ساعت آینده گفت: متاسفانه بعد از گذشت حدود یک هفته هنوز این مرز مهم کشور بسته است. به گزارش میلکان آنلاین، کیوان کاشفی بسته […]

 

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به اعلام رسمی وزیر کشور در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران مبنی بر بازگشایی مرز پرویزخان در ۴۸ ساعت آینده گفت: متاسفانه بعد از گذشت حدود یک هفته هنوز این مرز مهم کشور بسته است.
به گزارش میلکان آنلاین، کیوان کاشفی بسته بودن سه ماهه این مرز را موجب بیکاری بیش از ۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم دانست و گفت: هر روز تعطیلی این مرز خسارات زیادی برای استان و کشور در پی خواهد داشت.
کاشفی افزود: این تعطیلی با توجه به ظرفیت بسیار محدود مرز خسروی و بازارچه های شیخ صالح و شوشمی در تبادلات اقتصادی موجب تنزل سطح صادرات استان در سال جاری گردیده است.
وی ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه به واسطه پیگیری مجدانه برای بازگشایی گفت: با توجه به زلزله مهیب در منطقه و خسارت ۷ هزار میلیارد تومانی این زلزله و رکود شدید حاکم بر اقتصاد منطقه، باز گشایی سریع پرویزخان موجب از سرگیری تبادلات اقتصادی و جنب و جوش اقتصادی در منطقه خواهد شد.
کاشفی افزود: شهرستانهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و ثلاث از قابلیت تجاری بالایی برخوردارند و معمولا تجارت و کشاورزی سهم اساسی در اقتصاد این شهرستان ها دارد و اساس تجارت آن مبتنی بر مرزهای پرویزخان و خسروی است که متاسفانه هر چند گاهی با تعطیلی های طولانی ناشی از تحولات سیاسی داخل عراق مواجه بوده اند.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از پیگیری لازم تا بازگشایی پرویزخان خبر داد و گفت: با توجه به باز بودن مرز رسمی مریوان، تداوم تعطیلی پرویزخان جای سوال دارد.
وی با اشاره به صادرات و ترانزیت حدود ۳ میلیارد دلاری در سال از پرویز خان گفت: تعطیلی این مرز لطمه زیادی به کل صادرات کشور خواهد داشت.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران اظهار امیدواری کرد: انشا ا…  به زودی شاهد بازگشایی و انجام صادرات از مرز پرویزخان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.