• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

هنوز نمی‌دانیم چطور با کرونا برخورد کنیم

  • کد خبر : 14808
  • 28 آبان 1399 - 16:41
هنوز نمی‌دانیم چطور با کرونا برخورد کنیم

یک سال گذشت ولی هنوز ساده‌ترین روش‌های پیشگیری را رعایت نمی کنیم. يک سال از انتشار خبر شناسایی اولين مورد ابتلا به Covid 19 در چين می‌گذرد.اين بيماری تا به امروز جان یک ميليون و ۲۵۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. اگر مقابله با این ویروس را یک جنگ فرض کنیم در […]

یک سال گذشت ولی هنوز ساده‌ترین روش‌های پیشگیری را رعایت نمی کنیم.
يک سال از انتشار خبر شناسایی اولين مورد ابتلا به Covid 19 در چين می‌گذرد.اين بيماری تا به امروز جان یک ميليون و ۲۵۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.
اگر مقابله با این ویروس را یک جنگ فرض کنیم در طول این یک سال بشر قرن بیست و یکمی حتی نتوانسته راه‌های فرار و دفاع از این ویروس را پیدا کند.متاسفانه در دوران شیوع این ویروس در کنار تلاش دانشمندان برای تولید واکسن و داروی مناسب کووید۱۹، مردم و مسئولین نتوانسته‌اند شرایط مناسب زندگی همزمان با این ویروس را ایجاد کنند.
با توجه به قدرت اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی و سرعت بالای رسیدن به جدیدترین روشهای پیشگیری و مقابله با ویروس انتظار می رفت پس از گذشت یک سال وضعیت بهتر از این باشد.
پس از گذشت ۹ ماه از شیوع این ویروس در ایران، ما مجبوریم قرنطینه ای را تحمل کنیم که مسبب‌اش افرادی هستند که ساده ترین کارها را برای پیشگیری انجام نمی دهند.
نمی‌دانم چقدر به دَین و گناه اعتقاد دارید ولی شک نکنید بخش زیادی از گناه مشکلاتی که برای مردم پیش آمده، فشاری که به کادر درمان آمده و پزشکان و پرستارانی که بی گناه به کام مرگ کشیده شده اند برگردن شمایی است که حاضر نیستید برای مدتی کوتاه از لذت‌های روزمره کوتاه بیایید.
عروسی و عزا ،جشن تولد و دور همی، گردهم آیی ها و مراسمات مذهبی اگر برای یک یا دوسال برگزار نشود به هیچ جایی بر نمی خورد اما مرگ روزانه ۵۰۰ هم وطن را نمی شود به این آسانی جبران کرد.
گناه خانواده ای که مجبور است در قرنطینه سر سفره خالی بنشیند یا در این مدت عزیزانش را از دستبدهند گردن شمایی است که حاضر نیستی یک وعده قلیان در قلیانسرا را حذف کنی، گردن شمایی که با گرفتن مقداری رشوه چشم بر باز بودن تالارها و قلیانسراها و اماکن ممنوعه می بندی، گردن شمایی که نمی خواهی قبول کنی زدن یک ماسک ساده می تواند درصد بالایی از شیوع کرونا را کاهش می دهد، گردن شمایی که با بی تدبیری مدارس را بازگشایی کردی، گردن شمایی که باعث می شوید مردم برای کوچکترین کمک معیشتی و گرفتن مایحتاج اولیه زندگی در صفهای شلوغ و طولانی بایستند.
این چنین بیماری هایی شوخی بردار نیست و پاندولی که از سوی شخص مریض یا ناقل رها می شود معلوم نیست به چند نفر برخورد می کند و شاید نفر بعدی من و شما باشیم.
دولت تصمیمش را برای قرنطینه درست یا غلط گرفته است. حداقل تا دوهفته هم راه در رو ندارد حداقل با رعایت قرنطینگی و پروتکل‌ها در این دوهفته در راه جلوگیری ازانتشار و همه‌گیری بیشتر این ویروس مرگبار کمک کنید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14808

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.