• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

نیاز به انجام تست PCR نیست ، علائم، کافی است

  • کد خبر : 21061
  • 01 شهریور 1400 - 6:28

رییس بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان گفت: از مردم می خواهیم در هنگام پیک بیماری کرونا در صورت داشتن علائم این بیماری بنا را بر ابتلا به بیماری کووید بگذارند و بدانند که نیازی به انجام تست PCR نمی باشد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، مهندس کیوان خاصی بیان‌داشت:مراجعه بیش از حد مردم برای انجام […]

رییس بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان گفت: از مردم می خواهیم در هنگام پیک بیماری کرونا در صورت داشتن علائم این بیماری بنا را بر ابتلا به بیماری کووید بگذارند و بدانند که نیازی به انجام تست PCR نمی باشد.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، مهندس کیوان خاصی بیان‌داشت:مراجعه بیش از حد مردم برای انجام تست باعث افزایش موارد نمونه گیری می شود و انجام آزمایش پیچیده تشخیصی این حجم از نمونه گیری در آزمایشگاه ها بسیار سخت است و ارائه نتیجه ی آزمایش افراد به تعویق می افتد .

وی افزود: بنابراین درخواست ما از مردم این است که برای تست مراجعه نکنند و در صورت داشتن علائم خفیف در خانه استراحت نموده و خود را قرنطینه کنند.

خاصی گفت:اما با داشتن علائم متوسط بیماری، افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند و اگر علایم شدید بود، باید در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

به گفته وی اینکه افراد با مشاهده کوچکترین علائمی از بیماری برای انجام تست PCR به بیمارستان مراجعه کنند باعث تحمیل بار کاری بیش از حد به بیمارستان خواهد شد و افزایش تعداد تست های انجام شده موجب تاخیر در ارائه نتیجه ی تست به مراجعین خواهد شد.

مهندس خاصی گفت:بنابراین افراد با مشاهده علائم بیماری کرونا ، به طور قطع مبتلا به این بیماری هستند و باید با انجام مراقبتهای لازم برای پیشگیری از سرایت بیماری به افراد خانواده و دیگران حتماً خود را قرنطینه کنند و نیازی به انجام تست PCR نیست.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.