• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
وزیرکشور در کرمانشاه:

مدیران از هر حزب و جناحی باید دارای ویژگی اعتدال باشند/ تمامیت و یکپارچگی سرزمین عراق مورد احترام همه کشورها است

  • کد خبر : 1750
  • 12 مهر 1396 - 18:47

وزیر کشور عصر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید کرمانشاه که در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزارشد، با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حربه های مختلفی مانند جنگ، تحریک مسائل قومی و گروهک های سیاسی معاند، تحریم ها و گروهک های تکفیری را علیه نظام […]

وزیر کشور عصر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید کرمانشاه که در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزارشد، با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حربه های مختلفی مانند جنگ، تحریک مسائل قومی و گروهک های سیاسی معاند، تحریم ها و گروهک های تکفیری را علیه نظام بکاربرده اند، اظهارداشت: اخیرا نیز دشمنان این ساز را کوک کرده اند که در مرزهای جغرافیایی منطقه تغییراتی ایجاد کنند. به یقین صهونیست ها و حامیان این طرح، نخواهند توانست این آرزو را عملی کنند.

به گزارش خبرنگار میلکان، عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: تمامیت و یکپارچگی سرزمین عراق مورد احترام همه کشورها است و سازمان ملل و هیچ کشوری نیز در دنیا این طرح را تائید نکرده اند. این نوع اقدامات با شعور، آگاهی و رشدی که مردم منطقه دارند به جایی نخواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع محرومیت استان های مرزی کشور پرداخت و افزود: موضوعی که بصورت تاریخی در کشور ایجاد و متاسفانه با دخالت کسانی که برنامه ریزی را برعهده داشته اند و با سوءنیت و ضعیف نگه داشتن مناطق مرزی این هدایت را شکل داده اند، موجب شده است که همه استان های مرزی کشور دچار یک عقب افتادگی تاریخی شوند و از این عقب افتادگی تاریخی رنج ببرند.

وی با بیان اینکه جنگ بیشترین صدمه را به استان های مرزی غرب کشور وارد کرده است، گفت: به یقین با برنامه ریزی غیراولویت دار این مناطق به زودی به رشد مورد نظر نخواهند رسید. دولت نیز توجه ویژه ای در برنامه ریزی ها به این مناطق دارد و حدود ۱۰۰ نوع اختیار و امتیازاتی به استان های مرزی داده است.

این مقام کشوری به بودجه عمومی ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال ۹۶ اشاره کرد و تصریح داشت: از این میزان بودجه ۴۰ هزار میلیارد به صندوق بازنشستگی، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها، ۱۰ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای خرید و یارانه گندم اختصاص می یابد. علاوه براین پرداخت حقوق حدود دو میلیون کارمند دولت و هزینه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات از این محل انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: دولت با این بودجه کم، راهی ندارد جز اینکه از منابع بخش خصوصی و جذب سرمایه خارجی استفاده کند. میزان جذب سرمایه خارجی بعد از برجام علی رغم همه کارشکنی های آمریکایی ها، خوب بوده است اما مناسب نیست و باید بیشتر در این راستا تلاش شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت به استان های محروم بیشتر توجه می کند اما این استان ها هستند که باید بستر و زمینه جذب سرمایه های بیشتر را فراهم کنند، عنوان کرد: حجم نقدینگی در کشور بالا است، باید بازار سرمایه را تقویت کرد. بانکها منابع خوبی در اختیار دارند باید مدیریت صحیح شوند.

وی کرمانشاه را یکی از مناطق عالی و مناسب برای رشد سرمایه گذاری توصیف کرد و افزود: قطعا ۱۰ سال آینده استان کرمانشاه با امروز قابل مقایسه نیست.

وزیر کشور خاطرنشان ساخت: نگاه دولت یک نگاه توسعه ای است. توسعه سیاسی، افزایش مشارکت ها، صیانت و تقویت آزادی های فردی و اجتماعی، ایجاد نشست ها و گفتگوهایی که باعث افزایش و تعمیق بینش سیاسی مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه امنیت به تقویت امنیت پایدار با ثقل و محوریت مردم تاکید دارد، متذکرشد: مردم وقتی می توانند ثقل امنیت باشند که مورد عزت و تکریم واقع شوند. احساس کنند درتصمیم سازی و تصمیم گیری به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش ایفا می کنند.
این مقام ارشد کشوری بر ضرورت هماهنگی و تعامل استانداران پرداخت و اضافه کرد: این یک اصل برای دولت است. بدون تعامل فقط سایش ایجاد می شود و هزینه این سایش فقط از جیب مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران از هر حزب و جناحی باید حتما دارای ویژگی اعتدال باشند، گفت: افراط و تفریط را به هیچ وجه نمی پذیریم. اعتدال یک مسئله عقلانی، علمی و تجربی است. نباید افرادی را که دارای انجماد فکری و افراطی هستند وظیفه ای را بردوش بگیرند و هزینه شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عقب افتادگی تاریخی را با سرعت کند نمی شود طی کرد و دنیا نیز معطل ما نخواهد ماند، ادامه داد: در دنیایی با این سرعت بالا فرصت درگیری های حزبی و جناحی نیست. باید تلاش کنیم خود را به این قافله پر سرعت برسانیم.

وی به شرایط پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم و مشکلاتی که در آغاز فعالیتش با آن روبرو شد پرداخت و یادآورشد: پس از برجام ایران به عنوان کشوری دوستار صلح و مشارکت جو در سطح بین المللی شناخته شده است. اکنون دولت دوازدهم با ۴ سال تجربه و با اطمینان و اعتماد بالایی که با رای مردم کسب شد پشتوانه ای قوی دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=1750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.