• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

فرمانده پیچیده‌ترین “عملیات هوایی” جهان در کرمانشاه تجلیل می‌شود

  • کد خبر : 18619
  • 18 فروردین 1400 - 5:57
فرمانده پیچیده‌ترین “عملیات هوایی” جهان در کرمانشاه تجلیل می‌شود

  رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری آیین بزرگداشت امیر سرافراز دوران دفاع مقدس خلبان فرج الله برات پور طراح و فرمانده عملیات هوایی “اچ ۳” در ۱۹ فروردین امسال خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا؛ مهدی عبدالمالکی در تشریح جزییات برگزاری این بزرگداشت گفت: امیر برات […]

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری آیین بزرگداشت امیر سرافراز دوران دفاع مقدس خلبان فرج الله برات پور طراح و فرمانده عملیات هوایی “اچ ۳” در ۱۹ فروردین امسال خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از ایسنا؛ مهدی عبدالمالکی در تشریح جزییات برگزاری این بزرگداشت گفت: امیر برات پور یکی از سرمایه ها و مفاخر شهر کرمانشاه است که با طراحی و رهبری عملیات هوشمندانه اچ.۳ نام خود را برای همیشه در میان مفاحر دفاع مقدس ثبت کرد و بر خود واجب دیدیم که این سرمایه ارزشمند را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: عملیات هوایی اچ۳ پیچیده ترین و بزرگترین عملیات هوایی جهان لقب گرفته و طراح و فرمانده این عملیات بزرگ و مهم امیر برات پور بوده است.

عبدالمالکی تصریح کرد: در این عملیات ۴۸ جنگنده عراقی نابود می شوند که کار بسیار بزرگی است، چرا که در ادبیات جنگ هر جنگنده معادل یک لشکر محسوب می شود و از بین بردن یک جنگنده دشمن ارزش فراوانی دارد و از خسارت های بسیاری جلوگیری می کند.

وی افزود: این عملیات با نابودی ۴۸ جنگنده عراق عملا زمینه ساز آزادسازی خرمشهر شد و از این لحاظ نیز ارزشی دوچندان دارد.

عبدالمالکی گفت: پیچیدگی این عملیات به دلیل سوختگیری است که جنگنده های ایرانی در آسمان انجام دادند و با این سوختگیری خود را به دورترین نقطه عراق از خاک ایران رسانده و پایگاه جنگنده های هوایی عراق را بمباران می کنند و همین امر موجب شده این عملیات به عنوان بزرگترین و پیچیده ترین عملیات هوایی جهان مطرح شود.

این مسئول افزود: سه روز بعد از این عملیات، تمام خلبانان عملیات خدمت امام راحل رسیده و مورد تشویق ایشان قرار می گیرند.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه گفت: طراح و فرمانده این عملیات بزرگ و پیچیده امیر برات پور هستند که به عنوان یکی از مفاخر شهر کرمانشاه قرار است از ایشان تجلیل شود.

وی افزود: این مراسم بزرگداشت به دلیل شرایط کرونایی با درنظرگرفتن ظرفیت محدود و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و مهمانان و سخنرانان کشوری مهمی در آن حضور خواهند داشت.

این مسئول تصریح کرد: در این مراسم در کنار اهدای نشان ویژه شهروندی از سوی مدیران استان، ارج نامه بنیاد ملی نخبگان نیز که بالاترین درجه علمی کشور محسوب می شود توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امیر برات پور اهدا می شود.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این مراسم بزرگداشت، یادمان ۱۷ شهید خلبان نیروی هوایی استان کرمانشاه و امیر سرافراز فرج‌الله برات پور نیز برگزار و از خانواده شهدای خلبان در این مراسم تجلیل خواهد شد.

وی افزود: مراسم رونمایی از یادمان ساعت ۱۲ روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) در محل پارک صدرا در مجاورت تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

عبدالمالکی با اشاره به مشارکت شهرداری کرمانشاه، بنیاد حفظ آثار و قرارگاه منطقه ای غرب ارتش در برگزاری این مراسم گفت: در کنار این دستگاه ها بنیاد نخبگان، بنیاد شهید، فرمانداری کرمانشاه، استانداری، حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه هم همکاری داشته اند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه تجلیل از ۲۰ نفر از مفاخر شهر کرمانشاه برنامه ریزی شده که تجلیل از امیر برات پور هشتمین برنامه از این سلسله برنامه هاست و اگر شرایط کرونایی بهبود یابد برنامه تجلیل از دیگر مفاخر شهر نیز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=18619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.