• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
آنان که خلاف سفارش رهبر عمل می‌کنند آگاه باشند

عامل تاخیر یا عدم انتخاب مدیران انقلابی و اصلح در کرمانشاه چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 21650
  • 23 آذر 1400 - 15:43
عامل تاخیر یا عدم انتخاب مدیران انقلابی و اصلح در کرمانشاه چه کسانی هستند؟

یادداشت: کامران احمدی کرمانشاهی* کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ نظام سياسى، ادارى، اجتماعى و اقتصادى موجود در قالب جمهورى اسلامى، عليرغم خاستگاه زمانى-مكانى ويژه اى كه دارد و بهاى بسيار با ارزشى كه براى حفظ، حراست و تكامل آن داده شده ، برآيند مديريتى گذشته آن، حاكى از مغايرت عملكردى با شعارها، بيانيه […]

یادداشت: کامران احمدی کرمانشاهی*

کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ

نظام سياسى، ادارى، اجتماعى و اقتصادى موجود در قالب جمهورى اسلامى، عليرغم خاستگاه زمانى-مكانى ويژه اى كه دارد و بهاى بسيار با ارزشى كه براى حفظ، حراست و تكامل آن داده شده ، برآيند مديريتى گذشته آن، حاكى از مغايرت عملكردى با شعارها، بيانيه ها و حتى قوانين و مقررات الزام آور آن دارد.

با نگاهى دقيق و عميق به ساختار جامعه بويژه سطح زيستى معقول جامعه و رعايت حق شهروندى، نماد و نمود فرهنگى اقشار مختلف وتوانمندى ها، حتى در سطح نخبگان، مبين كمى و كاستی هايى است كه ضرورت واكاوى و آسيب شناسى نظام حاكميتى موجود را ضرورتى اجتناب ناپذير مى نمايد. از طرفى سرمايه هاى اجتماعى نظير اعتماد، اطمينان، احترام متقابل اجتماعى، اقدام در جهت حفظ ارزش ها و ارتباط سازنده افراد و آحاد و سازمان هاى زير ساختى جامعه رو به افول گذاشته يا در اغلب موارد دچار ركود شده است.

بنظر مى رسد نهادهاى اثر گذار نظير نهاد قانون گذارى و نهاد اجرايى كشور ، به نوعى تساهل و تسامح مبتلا شده اند كه اصولى نظير عدالت محورى، صداقت در گفتار، رفتار، آينده پژوهى و مآل انديشى كه لازمه حفظ اصالت نظام است تقريبا از رونق افتاده است.

براى ايجاد حركتى اصلاحى، تمسك به بيانيه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبرى در راستاى تحولى مثبت براى برون رفت از وضع موجود جدى تلقى گردد. تمركز و سازمان دهى چنين حركتى با الهام از رهنمود ها و ظرفيت هاى موجود، طرحى نو می طلبد . در اين طرح، احصاء اهميت و فوريت  كه دو ركن تصميم گيرى در مديريت راه كار محور است، مورد توجه و تعامل مشاركتى قرار میگيرد. نخبگان جامعه بويژه جوانان و صاحبان تجربه با اعتماد به نفس و اتكال به خداوند و به پشتوانه منبع بسيار با ارزش  مادى و معنوى موجود، نقاط قوت و ضعف جامعه را رصد نموده تا متناسب با شرايط موجود تحولى مثبت در راستاى توسعه پايدار بوجود آورند.

نكته قابل تأكيد؛ خوديابى و خودسازى نيروهاى راه يافته به مناصب مختلف است. مبادا وظائف ذاتى جايگاه و ماموريت محوله را مخدوش نمايند. توصيه ولى امر مسلمين مبنى بر عدم ورود  نمايندگان مجلس نسبت به دخالت در عزل و نصب ها از جمله مشكلات عدول از وظائف ذاتى كار گذاران است. بر همه احاد جامعه و نسل جوان لازم است به بركت اين نظام و آزادى هاى مصرحه ناشى از ايثار گرى ها و خون شهداء با احساس مسؤليت مضاعف و با مطالبه گرى و مشاركت در ايجاد حركت هاى جهادى، نهضت بر گرفته از بيانيه گام دوم را تسريع نمايند.

با توجه به حساسيت وضعيت موجود و لزوم تشريك مساعى و تعامل و با الهام از آموزه دينى بر گرفته از قرآن تحول مثبت و نجات ازسختى ها توسط خود مردم ميسر مى باشد.

به اميد اينكه فردى و جمعى براى خدا در اصلاح وضع جامعه با تعاون و مواسات به پا خيزيم.

*مدیرکل حقوقی مرکز گسترش اقتصاد مقاومتی کل کشور

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.