• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
با تاسیس کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه؛

صنعت کرمانشاه جوان و چالاک می‌شود

  • کد خبر : 6845
  • 12 خرداد 1398 - 6:33
صنعت کرمانشاه جوان و چالاک می‌شود

کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از ۶ ماه پیش تشکیل شده است. این کمیسیون متشکل از ۵۰ کارآفرین و مدیر صنعتی استان کرمانشاه با هدف حضور جوانان در عرصه کارآفرینی راه‌‌اندازی شد. رئیس هیئت مدیره این کمیسیون در نشستی که با حضور دیگر اعضای هیئت برگزار شد با بیان اینکه بررسی مسائل […]

کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از ۶ ماه پیش تشکیل شده است. این کمیسیون متشکل از ۵۰ کارآفرین و مدیر صنعتی استان کرمانشاه با هدف حضور جوانان در عرصه کارآفرینی راه‌‌اندازی شد.
رئیس هیئت مدیره این کمیسیون در نشستی که با حضور دیگر اعضای هیئت برگزار شد با بیان اینکه بررسی مسائل روزمره و تدوین برنامه‌های راهبردی برای آینده صنعت استان از اهداف اصلی این کمیسیون است به خبرنگار میلکان گفت: در این کمیسیون شرایطی فراهم شده است تا صنعتگران جوانی که می‌خواهند وارد عرصه کارآفرینی شوند با افراد باتجربه و کارآفرینان با سابقه نشست‌هایی داشته باشند و با راهنمایی‌های آنها آماده سرمایه گذاری و مدیریت شوند.
جهاندار شکری تصریح کرد: کارآفرینان باید به سمت صنایعی هدایت شوند و سرمایه گذاری کنند که در حال حاضر و برای چند سال آینده مشکلی برای آنها پیش نیاید.
وی آموزش را یکی از برنامه‌های اصلی این کمیسیون عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: دوره‌های آموزش متناسب با وضعیت‌ موجود در بازار و صنعت کشور در وهله اول برای مدیران جوان و پس از آن رده‌های بعدی تا سطح کارگری برگزار خواهد شد.
رییس هیئت مدیره کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: فرهنگ سازی و مدرن شدن سیستم تولید و کارآفرینی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این کمیسیون است.
وی خاطر نشان ساخت: این کمیسیون چند طرح پایلوت برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است و آماده ارائه این طرح ها به سرمایه گذاران می‌باشد. این طرح ها بیشتر طرح هایی هستند که مواد اولیه آنها پسماندهای صنعتی کارخانه‌های کرمانشاه است. در حال حاضر این مواد با خروج از استان در یک فرآیند ساده تبدیل به ثروت می شود. سرمایه گذاری در این حوزه ها می‌تواند یک چرخه صنعتی را تکمیل و تبدیل به ثروت برای استان کند.
شکری افزود: اگر سرمایه‌گذاران جوان خود طرح‌هایی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند، این طرح ها در کمیسیون صنعتگران جوان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و فراز و نشیب‌های این صنعت به اطلاع این سرمایه گذاران می رسد.
این کار آفرین جوان اظهارداشت: کارآفرینی در استان کرمانشاه معمولا پدرپیشگی است و به جوانان منتقل می شود اما می‌خواهیم در این کمیسیون راهی باز کنیم برای حضور بیشتر کارآفرینان جوانی که به کار در حوزه های مختلف علاقه دارند.
وی با بیان اینکه در همین راستا مقرر شده است دوره های آموزشی را برای جوانان و نوجوانان در خصوص علم و شرایط کارآفرینی برگزار کنیم گفت: چالش بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات استان کرمانشاه است که با مدیریت و درایت درستی این آمار می‌توانددر سال های آینده کاهش چشمگیری داشته باشد.این کمیسیون جلسات متعددی را با روسای ادارات معاونین معاون استاندار و بخش های مختلف برگزار کرده است.
رییس کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با تقدیر و تشکر از بزرگان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه که این فرصت را در اختیار جوانان قرار داده‌اند بیان داشت: خانه صنعت و معدن اولین تشکلی است که به این شکل برای جوانان زمینه فعالیت و ابراز وجود را فراهم کرده است. بزرگان صنعت و معدن این را پذیرفته اند که می توان با تفکر ها و ایده های نو توسعه روز افزون را در سایه تجربیات برای استان فراهم کرد.
حامد احمدیان دبیر کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این گفتگو بیان داشت: در حال حاضر این کانون ۵۰ عضو دارد اما در فراخوان‌های آینده منتظر حضور افراد بیشتری در این کمیسیون هستیم . این کمیسیون تنها برای مدیران صنعتی و صنعتگران جوان نیست بلکه زمینه‌ای برای حضور کسانی می‌باشد که بالقوه قصد حضور در حوزه صنعت و آبادانی این استان را دارند.
وی با تاکید بر اینکه، خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اولین تشکلی است که فضا را برای حضور جوانان باز کرد و کمیسیون جوانان را تشکیل داد گفت: به منظور هم افزایی و اثربخشی بیشتر، صنعتگران باید در جامعه حضوری فعال داشته باشند. در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که دنیای تجارت مانند چندین سال پیش نیست و رقابت خیلی سخت شده‌است و برای ماندن در این بازار نیازمند مجهز شدن به اطلاعات و مسلط بودن به فنون جدید تجارت می‌باشیم.
وی خاطر نشان ساخت: در کنار تجربیات بزرگان صنعت باید جوانان صنعتگر و مطالبه گر تربیت شود.
احمدیان تاکید کرد: راهکارهایی برای دانش بنیان شدن یک شرکت ، بالا بردن سود و کاهش هزینه‌ها، روشها و متدهای علمی وجود دارد که صنعتگران جوان باید به آنها مجهز شوند.
وی ترویج مصرف کالای استان را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون دانست و خاطرنشان ساخت: مصرف کالای استانی و تولید ملی با دستور انجام نمی شود و ما تلاش داریم تا در این زمینه کارهای فرهنگی انجام بدهیم.
دبیر کمیسیون جوانان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: در این کمیسیون کارهایی در خصوص احیاء واحد‌های راکد و سرمایه‌گذاری‌های جدید برای این واحد ها انجام شده است. همچنین با توجه به ارتباطات ما با دستگاه‌های دولتی و شناختی که از بروکراسی اداری استان داریم راهکارهایی در خصوص بهبود فضای کسب و کار استان به مدیران ارشد استان ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.