• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

صندوق الکترونیکی اخذ رای در کرمانشاه رونمایی شد

  • کد خبر : 20258
  • 13 خرداد 1400 - 12:08
صندوق الکترونیکی اخذ رای در کرمانشاه رونمایی شد

 فرماندار کرمانشاه در مراسم رونمایی و تشریح جزییات استفاده از صندوق الکترونیکی اخذ رای گفت: فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌صورت کاملاً الکترونیکی و ماشینی خواهد بود و در انتخابات ریاست جمهوری هم فقط ۲ مرحله به صورت دستی انجام می‌شود. به ‌گزارش میلکان آنلاین، روز چهارشنبه دوره توجیهی و آموزشی […]

 فرماندار کرمانشاه در مراسم رونمایی و تشریح جزییات استفاده از صندوق الکترونیکی اخذ رای گفت: فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌صورت کاملاً الکترونیکی و ماشینی خواهد بود و در انتخابات ریاست جمهوری هم فقط ۲ مرحله به صورت دستی انجام می‌شود.

به ‌گزارش میلکان آنلاین، روز چهارشنبه دوره توجیهی و آموزشی اعضای شعب اخذ رای شهرستان کرمانشاه برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

فضل‌الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در این مراسم، با تاکید بر اهمیت و ضرورت رعایت امانت‌داری در برگزاری انتخابات گفت: آرای مردم و صاحبان رای را حق‌الناس می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری قانونی، منظم و مطمئن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به کار می‌بندیم.

رنجبر در این مراسم فرآیند اخذ، شمارش و صورت‌جلسه آرای شعب اخذ رای را برای حاضران تشریح کرد و کاربران رایانه، آموزش لازم فرآیند اخذ رای و ارسال صورت‌جلسه انتخابات به فرمانداری و هیات نظارت انتخابات را دیدند.

رای گیری دستی و الکترونیکی

فرماندار کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که حدود هزار و ۷۰۰ صندوق اخذ رای را در شعب سراسر شهرستان توزیع خواهیم شد، اظهار داشت: در هر شعبه دو تا پنج صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر و روستاها مستقر خواهد شد.

به گفته‌ او تمام فرآیند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به ‌صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود و عوامل برگزاری انتخابات هیچ نقشی در این زمینه ندارند به طوری که آرای شهروندان به صورت ماشینی، ثبت و چاپ و در صندوق ریخته می شود.

رنجبر افزود: جز قرائت و شمارش آرا مابقی ۲۴ فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به ‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در عین ‌حال گفت: علاوه‌بر صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای انتخابات شورای شهر و روستا، صندوق‌هایی نیز برای رأی‌گیری دستی تحویل شعب اخذ رای می‌شود که در صورت وجود مشکل در سیستم الکترونیک و شرایط اضطرار، از آن‌ها استفاده و اخذ آرا همانند انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد.

او با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به‌صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به‌صورت سیار آرای مردم را اخذ می کنند.

رنجبر عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان کرمانشاه را حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این عوامل شامل عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بازرسان هستند که کار برگزاری انتخابات را در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام خواهند داد.

تعداد وجدان حق رای و کاندیداها

فرماندار کرمانشاه واجدین حق رای در شهرستان کرمانشاه را حدود ۸۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: تا روز ۱۱ خرداد ۱۶۱ کاندیدای ورود به شورای شهر کرمانشاه تأیید صلاحیت شده‌اند و تعداد کاندیداهای حاضر در شهرهای ماهیدشت، کوزران، قلعه و هلشی فیروزآباد هم ۶۹ نفر هستند.

به گفته‌ او هیات نظارت بر انتخابات تا ۱۵ خرداد نتیجه نهایی کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده را به فرمانداری اعلام می‌کند و ما نیز طی اطلاعیه رسمی اسامی افراد را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=20258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.