• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
عضو شورای اسلامی شهر در گفت‌ وگو با میلکان مطرح کرد:

شهردار کرمانشاه برای پاسخگویی به شورا نمی‌آید/ برای شهردار احساس مصونیت سیاسی و قضایی ایجاد شده است

  • کد خبر : 16164
  • 15 دی 1399 - 9:43
شهردار کرمانشاه برای پاسخگویی به شورا نمی‌آید/ برای شهردار احساس مصونیت سیاسی و قضایی ایجاد شده است

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهردار پاسخگوی سوالات برخی اعضای شورا نیست خاطرنشان ساخت: سوالات ما از شهردار در خصوص اخذ پذیره برخلاف قانون، جذب و به کارگیری ۱۵۰ نفر خارج از مجموعه شهرداری بدون طی مراحل قانونی و صرفا بر اساس رانت باج دهی، عدم رعایت آیین نامه مالی-معاملاتی و واگذاری […]

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهردار پاسخگوی سوالات برخی اعضای شورا نیست خاطرنشان ساخت: سوالات ما از شهردار در خصوص اخذ پذیره برخلاف قانون، جذب و به کارگیری ۱۵۰ نفر خارج از مجموعه شهرداری بدون طی مراحل قانونی و صرفا بر اساس رانت باج دهی، عدم رعایت آیین نامه مالی-معاملاتی و واگذاری خلاف قانون اموال و املاک شهر شهر بدون رعایت مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورا است که امیدواریم با حضور درشورا به این شائبه پاسخ بدهند.

سید حجت موسوی اجاق در گفت‌وگو با خبرنگار میلکان گفت: پرسش از شهردار و گوشزد کردن تخلفات جزو وظایف ذاتی شورا است که به واسطه نمایندگی مردم بر دوش ما قرار گرفته است.
وی به سابقه دوستی که با طلوعی شهردار کرمانشاه داشته اشاره کرد و بیان داشت: من خودم به او رای داده‌ام و او را انتخاب کرده‌ام اما عقد اخوت با کسی نبسته‌ایم. هر کس در مقام شهردار مرتکب تخلف شود باید پاسخگو باشد.
این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: من با شهردار اختلافی ندارم تنها مدعی هستم که شهردار تخلفاتی داشته‌ و در مورد این ادعا و ابهام سوال دارم.
وی با تأکید بر اینکه قانون شهردار را مکلف کرده است که باید به شورا بیاید و پاسخگوی سوالات اعضاء باشد بیان داشت: حالا سوال اساسی تر این است که چرا ایشان بیش از یک سال است که در شورا حاضر نمی شود و برای نمایندگان مردم ارزش قائل نیست؟ آیا این توهین به مردم کرمانشاه و جایگاه شورای اسلامی شهر نیست؟
این عضو شورای شهر کرمانشاه خطاب به شهردار کرمانشاه گفت: مجازات شورای شهر این نیست که اگر از شما سوال منطقی در چارچوب مشخص پرسیده شود در شورا حضور پیدا نکنید.
وی با ابراز تاسف برای برخی اعضای شورای شهر که نمی توانند هم در کارهای خوب کنار شهردار باشد و هم برای تخلفات به شهردار تذکر بدهند اظهار داشت: باید بر اساس سوگندی که یاد کرده‌ایم کارمان را انجام بدهیم.
سید حجت موسوی اجاق از شهردار خواست هرکار و تقاضای غیرقانونی، تخلف و تقاضای غیر قانونی از اعضای شورای شهر سرزده است را به صراحت اعلام کنند و تاکید کرد: مستنداتی که ما داریم ایشان یک فرد متخلف حرفه‌ای است که به صورت متعدد دچار تخلف شده است و می خواهیم بیاید و پاسخ بدهد شاید ما اشتباه می کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه از مدیران و مسئولان استان نیز گلایه مند بود و گفت: مادامی که جلسات شورای شهر به واسطه ابتلای تعدادی از اعضا به کرونا تشکیل نمی‌شد دادستان به عنوان مدعی‌العموم و فرماندار به عنوان مسئول مستقیم نظارت بر شورا متذکر می شدند و از اعضای شورا می خواستند که جلسات را تشکیل دهند اما حالا برای عدم حضور شهردار علیرغم بیش از ۳۰ بار دعوت و عدم برگزاری جلسات شورای شهر کسی چیزی نمی گوید.
وی با اعتقاد به اینکه رفتار مدیران ارشد دولتی و قضایی در استان باعث شده است که شهردار احساس مصونیت سیاسی و قضایی داشته باشد افزود: اعضای شورای شهر به واسطه رای دیوان عدالت اداری و رای هیات عمومی تقاضای اصلاح دفترچه پذیره را داشتند تا از مردم پول مازاد دریافت نشود. پس چرا هیچ تذکری برای این تخلفات نمی دهند.
وی عدم حضور موافقین شهردار به خاطر غیبت و مرخصی در جلسات را موجب عدم برگزاری جلسات دانست و گفت: جا دارد استاندار، داستان و فرماندار به موضوع ورود کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که در سفر آیت‌الله رئیسی به کرمانشاه به این تخلفات رسیدگی شود و افزود: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان پول مازاد از مردم اخذ کرده‌اند، این تضیع حقوق عمومی نیست؟ برای گرفتن وجه غیر مجاز ورودی منازل و مغازه های مردم نیوجرسی می‌گذارند.
این عضو شورای شهر در پایان بیان داشت: از این شورای شهر هیچ آب گرم نمی شود و با توجه به عدم پاسخگویی شهردار کرمانشاه تنها راه باقی‌مانده استعفای دسته جمعی است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=16164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.