• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

سنگ ۵هزار میلیادری آبفا جلوی پای آناهیتا/پروژه عظیم آناهیتا به جای کرمانشاه در استان‌ دیگری اجرا می شود

  • کد خبر : 14813
  • 28 آبان 1399 - 16:55
سنگ ۵هزار میلیادری آبفا جلوی پای آناهیتا/پروژه عظیم آناهیتا به جای کرمانشاه در استان‌ دیگری اجرا می شود

همین دو هفته پیش بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه عظیم پتروپالایش آناهیتا را داد. اما با توجه به اینکه این مجوز برای غرب کشور صادر شده است و مدیران این پالایشگاه می توانند آن را در دیگر استانهای غرب کشور اجرایی کنند. در حالی کاکاوند مدیرعامل […]

همین دو هفته پیش بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر آغاز مجدد عملیات اجرایی پروژه عظیم پتروپالایش آناهیتا را داد.
اما با توجه به اینکه این مجوز برای غرب کشور صادر شده است و مدیران این پالایشگاه می توانند آن را در دیگر استانهای غرب کشور اجرایی کنند. در حالی کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تقاضای ۵ هزار میلیاردی برای تامین آب این پروژه را مطرح کرده است که قبلا قرار بود وزارت نیرو با احداث سد بیستون آب این پروژه و دیگر صنایع این حوزه را تامین کند.
رئیس هیئت مدیره شرکت پتروپالایش آناهیتا اظهار داشت: با توجه به درخواست سرسام‌آور ۵ هزار میلیاردی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برای تخصیص آب، امکان اجرای پروژه در این استان فعلا میسر نیست.
مهندس زرین گل به خبرنگار کردپرس گفت: هنگامی که از همین ابتدای کار با چنین درخواست بسیار نامعقول و غیرطبیعی روبرو شده‌ایم، طبیعی است که به فکر اجرای این پروژه عظیم ملی در استان‌های دیگر باشیم.
گفتنی است جایی که ممکن است این پروژه در آن اجرا شود یکی از استان‌های جنوبی کشور می‌باشد و مدیران آن‌ها چند سالی است در این مورد مشغول رایزنی با وزارت نفت هستند.
پس از سنگ‌اندازی مدیران کرمانشاه در مسیر اجرای این پروژه، راه برای انتقال این سرمایه گذاری عظیم به این استان هموار شده است‌.
سنگ اندازی‌های عجیب مدیران کرمانشاهی در مسیر طرح پتروپالایش آناهیتا در شرایطی انجام می شود که اجرای این پروژه یک آرزوی ۱۵ ساله مردم این استان است.
شرکت پالایشگاه نفت آناهیتا (ANORC) در سال ۱۳۸۶ به منظور احداث یک پالایشگاه با ظرفیت ۱۵۰۰۰۰ بشکه در روز در استان کرمانشاه تاسیس گردید. هدف از تاسیس این شرکت طراحی و ساخت پتروپالایشگاهی مدرن با رویکرد تولید ۱۵ تا ۳۰ درصد محصولات پتروشیمی می باشد.
محل این پترو پالایشگاه در استان کرمانشاه و کیلومتر ۱۵اتوبان کرمانشاه-همدان, در زمینی به مساحت ۵۷۱ هکتار می باشد.
استاندار کرمانشاه خبر داد:
پروژه عظیم پتروپالایش آناهیتا عملا وارد فاز اجرایی شده‌است
استاندار كرمانشاه گفت: عملیات اجرایی پروژه عظیم پتروپالایش آناهیتا با ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بعد ز ۱۴ سال عملاً آغاز شده است.
هوشنگ بازوند دوشنبه همین هفته در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برای فراهم زیرساخت‌های پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا که با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران این پروژه برگزار شد؛ اظهار داشت: سهام پروژه پتروپالایش آناهیتا پس از دو سال دوندگی نهایتا تعیین تکلیف شد و اکنون ۶۷ درصد سهام در اختیار قرارگاه خاتم و شرکت‌های زیرمجموعه است و مابقی سهام هنوز در اختیار وزارت نفت قرار دارد.
وی افزود: ترکیب مدیریت جدید پروژه نیز مشخص شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه مانند تهیه زمین مورد نیاز، برق، آب، گاز و … با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: آب مصرفی پروژه نیز بر اساس یک تفاهم نامه با آب و فاضلاب، از طریق انتقال پس آب تصفیه خانه کرمانشاه و با هزینه شرکت مربوطه تامین می‌شود‌.
بازوند خاطرنشان کرد: هم اکنون عملا عملیات اجرایی پروژه پتروپالایش آناهیتا آغاز شده است و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.
وی اظهار داشت: مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم نیز به زودی در همین سال ۹۹ و با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود و پروژه‌ای که ۱۴ سال راکد باقی مانده بود رسما وارد فاز اجرایی می‌گردد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.