• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دوره‌ی پیش‌دبستانی یک ضرورت است

  • کد خبر : 17136
  • 14 بهمن 1399 - 7:07
دوره‌ی پیش‌دبستانی یک ضرورت است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای معاونت آموزش ابتدایی در سه سال اخیر را تشریح کرد. به گزارش میلکان آنلاین؛ ناهید فضلی، در نشستی که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در دفتر معاونت ابتدایی استان برگزار شد گفت: دستاوردها و موفقیت‌های معاونت […]

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای معاونت آموزش ابتدایی در سه سال اخیر را تشریح کرد.

به گزارش میلکان آنلاین؛ ناهید فضلی، در نشستی که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در دفتر معاونت ابتدایی استان برگزار شد گفت: دستاوردها و موفقیت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان مرهون  تلاش همه جانبه تمامی دست اندرکاران این حوزه به‌خصوص معلمان توانمند است که با تلاش خود  بالاخص در ایام بیماری کرونا با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، فضای مجازی و برنامه شاد توانسته‌اند تا حد قابل قبولی بر تاثیرات بیماری کرونا بر آموزش غلبه نمایند.

وی افزود: در این مسیرسند تحول بنیادین چراغ راه و چارچوب فعالیت‌های ما بوده است.

فضلی با اشاره به اهمیت دوره‌ی پیش‌دبستانی عنوان کرد: دوره‌ی پیش‌دبستانی یک ضرورت بوده وکیفیت‌بخشی به این دوره و بالا بردن سطح توانایی مربیان پیش‌دبستانی یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی است و توسعه کیفی دوره‌ی پیش‌دبستانی مهمترین راهبرد در راستای موفقیت دیگر پایه‌های تحصیلی در چند سال اخیر می‌باشد.

وی افزود: در سال ۹۶ پوشش دوره‌ی پیش‌دبستانی ۴۳ درصد بوده است که با جهشی چشمگیر به ۶۹ درصد در سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: علاوه بر دوره‌ی پیش‌دبستانی در دوره آموزش رسمی از پایه اول تا ششم ابتدایی نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

وی در همین راستا اظهار داشت: نرخ مردودی از ۱/۸ دهم درصد به ۷۳صدم درصد کاهش پیدا کرده است و با آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول  از ۲۱۰۰۰ نفر در سال۹۶ به ۲۵۶۵نفر در ساال ۹۸و چاپ و ارائه مجموعه کتاب‌های همسفران یادگیری و تار خانه در پود مدرسه توانسته‌ایم نرخ پوشش پایه اول از ۹۷/۹۸ درصد به ۹۸/۴۴ درصد افزایش دهیم.

فضلی تشریح کرد: در راستای کیفیت‌بخشی و ایجاد حس پژوهش و پرسشگری در دانش‌آموزان  و طرح شعار مهر کمال طرح سوال تلاش کرده‌ایم روحیه پرسشگری را در دانش‌آموزان و معلمان استان تقویت نماییم.

این مقام مسؤول نقش مدیران در راهبری برنامه درسی را نقش کلیدی دانست و گفت: خلاقیت مدیران در راستای بهینه‌سازی و نحوه ارائه آموزش بسیار امیدوار کننده است اما مدیران ما با  نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی می‌توانند در راستای کیفیت‌بخشی دوره‌ی ابتدایی گام‌های جدی بردارند.

معاون آموزش ابتدایی تغییر چهره آموزش را از دیگر برنامه‌های موفقیت‌آمیز مجموعه آموزش ابتدایی استان، نواحی و مناطق ذکر کرد که با تشکیل کارگاه‌های مختلف بازی و یادگیری و  ارائه آموزش در قالب بازی و شیوه‌های نوین آموزشی از تحت پوشش دادن ۵۰مدرسه در سال ۹۶ به ۱۲۴۷ مدرسه در سال ۹۸ رسیده‌ایم.

وی گفت: با افزایش راهبران آموزشی از ۹۱ نفر در سال ۹۶ به ۱۳۰نفر درسال ۹۸،  نظارت راهبران آموزشی و تربیتی در کلاس‌های چند پایه روستایی و عشایری هدفمند و اجرایی گردیده است.

ناهید فضلی چاپ تجربیات برتر معلمان کرمانشاهی در ۱۵ صفحه مجلات رشد (رشد معلم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ) را از دیگر دستاوردها دانست و افزود: این مهم با تلاش معلمان توانمند استان به‌خصوص معلمان مدارس دور افتاده و روستایی از جمله در روستاهای هانی‌گرمله درمنطقه باینگان و برف‌آباد در اسلام آبادغرب  تحقق پیدا کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: ارائه ۱۹راهکار سند تحول بنیادیناز معاونت آموزش ابتدایی استان به عنوان دبیر اجرایی سند تحول بنیادین دلالت بر فصل جدیدی از آموزش و پرورش جهت استمرار و تداوم آموزش و تربیت به منظورگذر از بحران کرونا از دیگر موفقیت‌های آموزش ابتدایی است.

فضلی بیان کرد: عضویت ۱۰۰درصد مدیران و معلمان و ۹۹ کلاس درس و ۸۹ درصد دانش‌آموز شبکه شاد در خردادماه  ۱۳۹۹افزایش داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: در دوران پسا کرونا شیوه‌های آموزش و یادگیری و ارزشیابی نیاز به برنامه‌های جدید و بروز داشته که در این راستا مدیران و معلمان به خوبی توانسته‌اند به همراهی اولیاء نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی را ایفا نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=17136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.