• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
توسط مهندس کرمانشاهی ؛

دستگاه شبیه ساز زلزله ساخته شد

  • کد خبر : 6904
  • 13 خرداد 1398 - 15:17
دستگاه شبیه ساز زلزله ساخته شد

دستگاهی با عنوان شبیه ساز زلزله توسط کامیاب نیری دانشجوی مقطع کارشناشی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش زلزله در دانشگاه شهید بهشتی و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ساخته شد. گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین ؛ مهندس نیری در خصوص دستگاه شبیه ساز زلزله، عنوان کرد: با توجه به مفاهیم کلاسیک رشته […]

دستگاهی با عنوان شبیه ساز زلزله توسط کامیاب نیری دانشجوی مقطع کارشناشی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش زلزله در دانشگاه شهید بهشتی و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ساخته شد.

گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین ؛ مهندس نیری در خصوص دستگاه شبیه ساز زلزله، عنوان کرد: با توجه به مفاهیم کلاسیک رشته ی مهندسی عمران در خصوص بار گذاری جانبی، دوره تناوب سازه ها و نیز اهمیت درک کانسپت های مهندسی زلزله در طراحی درست سازه ها، ایده ی اولیه ی این طرح و ساخت آن به ذهن اینجانب رسید.

وی افزود: دانشجویان رشته ی مهندسی عمران در مقطع کارشناسی تنها با گذراندن یک درس تحت عنوان ” مهندسی زلزله ” می بایست اصلی ترین سناریو طراحی سازه ها یعنی “طراحی در برابر بار های جانبی” را صرفا به صورت مفاهیم تئوری درک کنند و همزمان قادر به استفاده از آن در طراحی سازه ها هم باشند.

حال با کمک این دستگاه و چندین آزمایش که شامل مفاهیم بنیادی می باشد، می توان درک درستی از این مبانی اعم از دوره تناوب سازه ها در شرایط سازه ای و ساختگاهی مختلف، سختی سازه ها با توجه به سیستم های سازه ای و اتصالات، آزمایش های مرتبط با ساختگاه، میرایی در سازه و انواع میراگر ها، بررسی مود های ارتعاشی در سازه ها و … به دانشجویان مهندسی عمران انتقال داد.

مهندس نیری در پایان سخنان خود چنین بیان کرد:  که با توجه به مفاهیم ذکر شده اقدام به ساخت دستگاه و طراحی آزمایش های مختلف، با توجه به ایده ی اولیه و پردازش آن نمودم که با کمک آن بتوان دانشجویان مهندسی عمران در مقطع کارشناسی را به درک قابل قبولی از رفتار سازه در شرایط مختلف رساند.

گفتنی است؛ دکتر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ضمن بازدید از انجام آزمایشات این دستگاه و عملکرد آن، عنوان کرد: از این دستگاه می توان در راستای آشنایی و درک دانشجویان مهندسی عمران با مفاهیم اصلی مهندسی زلزله استفاده کرد.
ایشان همچنین یادآور شد: این دستگاه بعد از اضافه کردن بخش های دیگر به آن می تواند به مرحله ثبت اختراع نیز برسد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6904

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.