• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

دانشنامه فرهنگي استان کرمانشاه تهيه شود

  • کد خبر : 2823
  • 28 فروردین 1397 - 5:35

محمد ابراهيم الهي تبار، معاون سياسي و امنيتي استانداري کرمانشاه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه بازديد نمود. معاون سياسي و امنيتي استانداري کرمانشاه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه تاکنون کارهاي فرهنگي ارزنده اي در خصوص برگزاري جشنواره ها، همايش ها، بزرگداشت بزرگان و هنرمندان و…برگزار نموده است. […]

محمد ابراهيم الهي تبار، معاون سياسي و امنيتي استانداري کرمانشاه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه بازديد نمود.
معاون سياسي و امنيتي استانداري کرمانشاه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه تاکنون کارهاي فرهنگي ارزنده اي در خصوص برگزاري جشنواره ها، همايش ها، بزرگداشت بزرگان و هنرمندان و…برگزار نموده است.
سپس الهي تبار پيشنهاد تهيه دانشنامه مرجع کرمانشاه را توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمانشاه داد و اظهار داشت: اين استان با اين قدمت و پيشينه فرهنگي نياز به يک کتاب مرجع کامل دارد، از اين رو دبيرخانه اي براي تهيه و تدوين اسناد و مدارک فرهنگي، هنري، اقتصادي، تاريخي، اجتماعي و…در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دائر شود.
وي ادامه داد: براي اين کار بزرگ، بايد کارگروهي توسط واحد پژوهش اين اداره کل و با حضور اساتيد و هيئت علمي دانشگاه ها و بزرگان فرهنگ و ادب اين شهر تشکيل گردد.
الهي تبار هدف از تهيه دانشنامه را آشنا شدن مردم کرمانشاه با هويت فرهنگي استان دانست و گفت: اين دانشنامه مي‌تواند مشتمل بر سه بخش تاريخ کرمانشاه قبل از اسلام، تاريخ کرمانشاه بعد از اسلام تا دوره معاصر و در زمان معاصر از آداب و رسوم، فرهنگ و سنت مردم استان باشد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري کرمانشاه در خصوص وضعيت مردم استان بيان داشت: براي استاني که مهد تمدن است، بايد کاري کنيم که روحيه مردم را بالا ببريم و اميد را در دل مردم زنده کنيم.
الهي تبار تاکيد کرد؛همه ميدانيم مبناي هرنوع توسعه اي، توسعه فرهنگي است و از آنجا که دغدغه اصلي دولت ها رسيدن به توسعه همه جانبه است، زيربناي توسعه حقيقي و پايدار توسعه فرهنگي مي خواهد و لازم است تلاش و کوشش فراوان شود که در ارتقاي سطح فرهنگ جامعه کوشا بوده و تلاش مضاعف به کار بنديم.
وي گفت: براي سامان بخشيدن به وضعيت فرهنگي استان، شاخص هاي توسعه استان را بايد بالا ببريم و مردم به هويت واقعي خودشان برسند و براي رسيدن به اين مهم، ادارات استان، به خصوص سازمان ها و ارگان هاي فرهنگي بسيار تاثيرگذار بوده و بايستي منسجم تر و پوياتر تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.