• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

حضور موفق معلولان کرمانشاهی در عرصه های ورزشی و علمی

  • کد خبر : 8604
  • 16 آذر 1398 - 6:59
حضور موفق معلولان کرمانشاهی در عرصه های ورزشی و علمی

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در گذشته معلولان از چشم جامعه مغفول می ماندند، اما امروزه آنها به همت توان بلند خود در بسیاری عرصه های ورزشی و علمی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده اند و اکنون برخی از آنها به افتخار کشور تبدیل شده اند. به گزارش میلکان آنلاین؛ […]

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در گذشته معلولان از چشم جامعه مغفول می ماندند، اما امروزه آنها به همت توان بلند خود در بسیاری عرصه های ورزشی و علمی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده اند و اکنون برخی از آنها به افتخار کشور تبدیل شده اند.

به گزارش میلکان آنلاین؛ ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد در تشریح خدمات دولت به جامعه معلولان گفت: لایحه حمایت از معلولان سال ۱۳۹۴ جهت تصویب به مجلس ارائه شد و در نهایت این لایحه سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید.

وی افزود: این قانون در حمایت از معلولان بسیار جامع بوده و در برگیرنده تمام خدمات آموزشی، فرهنگی، معیشتی، اشتغال و… برای معلولان است.

الهی تبار تصریح کرد: به دنبال تصویب این قانون در حال حاضر آیین نامه های آن توسط دولت در حال ابلاغ به دستگاه های مختلف است و اجرای مناسب آن می‌تواند خدمات رسانی به جامعه معلولان را هدفمند کند.

وی یادآور شد: در استان نیز باید سعی کنیم از ظرفیت های این قانون حداکثر بهره را برای خدمات رسانی به مددجویان معلول داشته باشیم.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه به تشریح خدمات به جامعه معلولان استان و تلاش های دکتر رضوان مدنی برای جامعه هدف پرداخت و افزود: خوشبختانه در حال حاضر بحث مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بالاتر بسته شده و به همت خیرین مبالغ خوبی برای ساخت مسکن آنها جمع آوری شده است.

این مقام مسئول افزود: در بحث تامین جهیزیه مددجویان نیز باز هم به همت خیرین اقدامات خوبی صورت گرفته و در مجموع امسال ۱۶۰۰ جهیزیه برای خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و مددجویان کمیته امداد توسط خیرین و بخشی هم از کمک های دولتی تامین می‌شود.

الهی تبار در بخش دیگر سخنانش به اقدامات صورت گرفته در بحث پیشگیری از معلولیت در کشور اشاره کرد وافزود: یکی از اقدامات مهم در این زمینه بحث “غربالگری ژنتیکی” است که کار بسیار بزرگی است و به خانواده ها قبل از به دنیا آمدن فرزندانشان مشاوره های لازم را می‌دهد که ورودی افراد معلول جدید به جامعه را کم کند.

وی افزود: دیگر اقدام موثر در این زمینه بحث کاهش تصادفات جاده ای است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون سیر کاهشی به خود گرفت و از ۲۷ هزار کشته در آن سال در حال حاضر به حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار کشته رسیده ایم که باز هم زیاد است و باید این روند کاهشی با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در پایان به توانمندی های جامعه معلولان اشاره کرد و گفت: در گذشته معلولان از چشم جامعه مغفول می ماندند، اما امروزه آنها به همت توان بلند خود در بسیاری عرصه های ورزشی و علمی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده اند و اکنون برخی از آنها به افتخار کشور تبدیل شده اند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.