• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
در شفاف سازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشخص شد؛

توزیع ناعادلانه اعتبارات بین موسسات و هنرمندان کرمانشاه/ شاباش‌های حمایتی

  • کد خبر : 10599
  • 06 خرداد 1399 - 20:13
توزیع ناعادلانه اعتبارات بین موسسات و هنرمندان کرمانشاه/ شاباش‌های حمایتی

عبدالله مرادی- میلکان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در راستای شفاف سازی اقدام به انتشار لیست حمایت از موسسات فرهنگی هنری در قالب اجرای تفاهم نامه های انجام شده ، فهرست کلیه حمایت ها و کمک به اصحاب فرهنگ و هنر رسانه و خریدهای حمایتی محصولات فرهنگی هنری کرده است. یک […]

عبدالله مرادی- میلکان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در راستای شفاف سازی اقدام به انتشار لیست حمایت از موسسات فرهنگی هنری در قالب اجرای تفاهم نامه های انجام شده ، فهرست کلیه حمایت ها و کمک به اصحاب فرهنگ و هنر رسانه و خریدهای حمایتی محصولات فرهنگی هنری کرده است. یک بند نیز با عنوان تفاهم نامه های منعقده با موسسات و انجمن های فرهنگی هنری بر روی سایت آمده است که متاسفانه فایلی در آن بارگذاری نشده است تا از این فعالیتها مطلع باشیم.

شاباش‌های حمایتی
در فهرست کلیه حمایت ها و کمک به اصحاب فرهنگ و هنر رسانه نام اشخاصی آمده است که هیچ معیار و شاخصی را نمی توان در بین این اسامی پیدا کرد.
حداقل بخش زیادی از افرادی را که نگارنده می شناسد و در این لیست نام آنها آمده است به هیچ وجه مستحق دریافت .این حمایت وکمک نیست.
در حوزه رسانه تنها نام یک مدیر مسئول و دو نفر دیگر به ترتیب با دریافت ۲میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون تومان و ۶میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به چشم می خورد.
اسامی دیگر افراد حوزه فرهنگ و هنر را که این اداره کل حمایت کرده است را می توانید در لینک زیر ببینید.

https://kermanshah.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2020/05/966939_orig.pdf

جا دارد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای روشنگری و شفافیت بیشتر توضیحاتی در خصوص نحوه انتخاب این افراد بیان کند.

چند موسسه نورچشمی و کلی برنامه متنوع

در لیست حمایت از موسسات فرهنگی هنری در قالب اجرای تفاهم نامه های انجام شده نام چند موسسه بیشتر از همه به چشم می خورد و بخش قابل توجهی از اعتبارات توسط این چند موسسه هزینه شده است.
از مجموع ۱۷ هزار و ۱۸۴ میلیون ریال ( یک میلیارد و ۷۱۴میلیون تومان) موسسه آوای نور که متعلق به یکی از فعالینی است که در خود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کند به تنهایی با مبلغ ۴هزارو۸۴۳ میلیون ریال اقدام به برگزاری برنامه هایی شامل: روز خبرنگار با ۳۴۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان ، تبلیغات برنامه‌های فرهنگی ۳۸میلیون تومان ، جشن انقلاب و گواور ، ۱۴ میلیون تومان، دهه فجر ۴۲ میلیون تومان ، تبلیغات محیطی ۱۲ میلیون تومان، برنامه های فرهنگی هنری قصرشیرین ۱۰ میلیون تومان، اربعین قصرشیرین ۵ میلیون تومان، اربعین صحنه ۵ میلیون تومان و محرم و صفر ۱۷ میلیون تومان را اجرا کرده است که بخشی از این لیست مانند تبلیغات فرهنگی، دهه فجر، تبلیغات محیطی و محرم و صفر طبق لیست منتشره ابهام دارد و دقیقا مشخص نیست این پولها برای چه پرداخت شده است.
موسسه پارسیان نیز که تا چند وقت پیش متعلق به دو تن از پرسنل این اداره کل بود و به نوعی واگذار شده است نیز با برگزاری متنوع و از هر در سخنی اقدام به برگزاری برنامه هایی با اعتبار ۲هزار و ۶۸۵میلیون ریال کرده است شامل پیشگیری از اعتیاد با هزینه ۳۸میلیون تومان، کاروان شادی دالاهو با هزینه ۳۳میلیون تومان، اجرای موسیقی در پارکها ۳۲ میلیون تومان، جشنواره میلاد پیامبر(ص) با هزینه ۳۴ میلیون و فعالیتهای هنری شهرستانهای سنقر ، دالاهو، سرپل‌ذهاب هر کدام را با هزینه ۱۰میلیون تومان، فعالیت‌های هنری کنگاور را با مبلغ ۵ میلیون تومان، کاروان نسیم شادی ثلاث ۱۲ میلیون تومان، برنامه‌های فرهنگی و هنری کنگاور و سنقر نیز هرکدام با مبلغ ۲۳ میلیون و ۱۵ میلیون ، ورک شاپ معاونت سینمایی با هزینه ۲۰ میلیون تومان، مستند سازی اربعین ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تدوین برنامه های فرهنگی و هنری را با مبلغ ۱۰ میلیون تومان انجام داده است.
در برنامه های این موسسه نیز با توجه به اینکه یک موسسه تک منظوره فرهنگی است عنوان “تدوین برنامه های فرهنگی و هنری” قابل توجه و تامل برانگیز است.
انجمن‌های نمایش و گرافیک‌نیز در این لیست فعال ترین انجمن‌های هنری بوده اند که هرکدام‌با توجه به ماهیت خود برنامه های مرتبطی مانند جشنواره تئاتر اسلام‌آباد، جشنواره تئاتر استانی، هفته پوستر و جشنواره هنرهای مفهومی را با اعتباراتی به ترتیب ۱۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۲۶ میلیون تومان، ۸ میلیون تومان و ۳۱ میلیون تومان اجرا کرده اند.
در لیست منتشره در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه آمده است که موسسه فدک باختر نیز با اجرای برنامه‌های دهه کرامت، نمایشگاه قرآن و عترت، آزمون قران و جشن رمضان ۹۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار گرفته است.
لیست کامل حمایت از موسسات فرهنگی هنری در قالب اجرای تفاهم نامه های انجام شده را می توانید در لینک زیر ببینید.
https://kermanshah.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2020/05/966941_orig.pdf
در بند خریدهای حمایتی نیز تنها عنوان خرید کتاب آمده است و سبد دیگر کالاهای هنری خالی است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10599

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.