• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه یک ضرورت است

  • کد خبر : 15725
  • 29 آذر 1399 - 6:37
ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه یک ضرورت است

استاندار کرمانشاه گفت: ریشه و سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورای حسینی گرفته شده و در دفاع مقدس به فرهنگ عمومی تبدیل شد. به گزارش میلکان ؛ « هوشنگ بازوند» در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه […]

استاندار کرمانشاه گفت: ریشه و سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورای حسینی گرفته شده و در دفاع مقدس به فرهنگ عمومی تبدیل شد.

به گزارش میلکان ؛ « هوشنگ بازوند» در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز کرمانشاه و سایر اعضاء برگزار شد؛ اظهار داشت: خمیرمایه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و در خرداد ۱۳۴۲ فرهنگ ایثار و شهادت بود و در دفاع مقدس نیز مجاهدان بزرگ و رزمندگان اسلام در نهادینه شدن این فرهنگ نقش بسزایی ایفا کردند.

وی افزود: اوج فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس خود را نشان داد و در طول دوران پس انقلاب هم بارها شاهد بوده ایم که این فرهنگ بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

استاندار کرمانشاه؛  لازمه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را برنامه ریزی دقیق دانست و خاطرنشان ساخت: وجود امکانات سخت افزاری به تنهایی نمی تواند اهداف را محقق سازد بلکه باید در زمینه تولید محتوا و انتقال رشادت های دلیرمردان و رزمندگان به جوانان کاری گسترده تر انجام شود.

وی استفاده کارآمد از فضای مجازی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست و گفت: اگر فضای مجازی به لحاظ تولید محتوا نقش آفرینی نشود این فضا برای ما تبدیل به تهدید خواهد شد و اگر به درستی از آن استفاده کنیم بدون شک فرصت ساز است.

استاندار کرمانشاه به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش مورد هجمه یک شبیخون فرهنگی است از این رو باید به درستی در این فضا را مدیریت و دانش آموزان و جوانان را با ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و جانفشانی های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه باید در این زمینه ورود پیدا کنند و افتخارات ارزشمند دوران دفاع مقدس را برای دانشجویان تشریح و تبیین کنند.

بازوند ادامه داد: شهرداری نیز باید بتواند در مکان های عمومی این فرهنگ سازی را انجام دهد و در بازارها و سطح شهر المان های مربوط به ایثار و شهادت را نصب کند.

بازوند تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید تندیس شهدای شاخص خود را در ادارات نصب کنند تا یاد آنها زنده نگه داشته شود.

وی بر ضرورت ثبت خاطرات پدران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: این عزیزان با توجه به بالا رفتن سنشان امکان دارد از میان ما بروند از این رو ضروری است که خاطرات آنان ثبت و مستندسازی شود.

در پایان این جلسه لوح تقدیر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور توسط آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان به مهندس بازوند به عنوان خادم شهداء و به پاس تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری مشکلات خانواده های شهداء اهدا شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=15725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.