• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

برگزاری مانور مشترک بیوتروریستی در مرکز انتقال نفت پایطاق

  • کد خبر : 3691
  • 14 مرداد 1397 - 6:06

مانور مقابله با عملیات تروریستی در مرکز انتقال نفت پایطاق اجرا شد. به گزارش میلکان آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ سرپرست حراست با بیان این مطلب که این مانور با محوریت حراست منطقه و با افزایش آمادگی کارکنان حراست و سنجش میزان توانایی کارکنان در […]

مانور مقابله با عملیات تروریستی در مرکز انتقال نفت پایطاق اجرا شد.

به گزارش میلکان آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ سرپرست حراست با بیان این مطلب که این مانور با محوریت حراست منطقه و با افزایش آمادگی کارکنان حراست و سنجش میزان توانایی کارکنان در مواجهه با وقوع حوادث، کنترل و مدیریت پیامدها و بحران های اجتماعی و مقابله با نفوذ عوامل تروریستی در محیط های صنعتی انجام شد؛ گفت: این مانور از نوع پدافندی-بهداشتی و اطفای حریق بود که نیروهای حراست منطقه،HSE، عملیات و بهره برداری مرکز با آتش نشانی شهرستان کرند غرب، نیروی انتظامی، بهداری و بهداشت صنعت نفت غرب کشور همکاری و مشارکت داشتند.

وحید آقاجری افزود: شرکت کنندگان در این مانور نحوه مقابله با عملیات بیوتروریستی اطفای حریق عمدی که از سوی افراد تروریست حادث شده بود و همچنین نحوه امداد رسانی به کارکنان مسموم و رفع آلودگی از تاسیسات تامین آب استراحتگاه و مرکز انتقال نفت آشنا شدند.

وی خاطر نشان کرد: مانور در دو مرحله نفوذ و فریب عوامل حراست با ایجاد آتش سوزی در بخشی از محوطه کمپ استراحتگاه کارکنان مرکز و آلوده نمودن آب شرب آنان با گازهای سمی، در زمان اطفای حریق ایجاد شده توسط دیگر عوامل تروریستی انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مانور کارکنان حراست پس از اطفا و مهار حریق به انجام بازرسی در محوطه مذکور پرداختند که در حین گشت زنی، افرادی ناشناس با لباس های مبدل عملیاتی در محوطه مخزن آب شرب استراحتگاه کارکنان شناسایی شدند.

وی افزود: پس از اطاع رسانی مسئول حراست مرکز به رئیس حراست منطقه و انجام هماهنگی های لازم و درخواست پشتیبانی از سوی پاسگاه انتظامی، عملیات محاصره و دستگیری عوامل فرضی خرابکار آغاز شد و در یک اقدام مسلحانه فرضی افراد شناسایی، دستگیر و به مراجع ذیربط امنیتی تحویل داده شدند.

وی گفت: پس از رفع آلودگی و تامین آب مورد نیاز پرسنل، وضعیت عادی در مرکز برقرار شد.

گفتنی است؛ در پایان مانور در نشست مشترک نیروهای حراست، HSE، عملیات، بسیج و روابط عمومی با نیروهای انتظامی و امنیتی، آتش نشانی شهرستان کرند غرب، شبکه بهداشت و فوریت های پزشکی شهرستان سرپل ذهاب و بهداری و بهداشت صنعت نفت غرب کشور، نقاط قوت و قابل بهبود مانور بررسی شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=3691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.