• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مهدی خالوندی سردبیر میلکان:

برای‌کاهش‌مصرف برق پنجشنبه ها را تعطیل کنید

  • کد خبر : 6895
  • 13 خرداد 1398 - 12:00
برای‌کاهش‌مصرف  برق پنجشنبه ها  را تعطیل کنید

با ابلاغ استاندار کرمانشاه ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا پایان مردادماه یک ساعت عقب کشیده شد، تصمیمی در راستای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی های احتمالی در تابستان پیش رو. تصمیمی که بیشتر از آنکه نتیجه یک کار کارشناسی باشد صرفا به نظر می رسد فقط برای پاک کردن صورت مساله […]

با ابلاغ استاندار کرمانشاه ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا پایان مردادماه یک ساعت عقب کشیده شد، تصمیمی در راستای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی های احتمالی در تابستان پیش رو. تصمیمی که بیشتر از آنکه نتیجه یک کار کارشناسی باشد صرفا به نظر می رسد فقط برای پاک کردن صورت مساله ای به نام اقدام برای کاهش مصرف برق گرفته شده است و الا نه تنها هیچ بازده کارشناسی به لحاظ بهبود فرآیند کاهش مصرف برق و خدمت رسانی در دستگاه‌های اجرایی ندارد، بلکه خود به آسیبی جدی برای رسیدگی به امورات ارباب رجوع تبدیل خواهد شد.
معمولا ارباب رجوع از ساعت ۸ در ادارات حضور پیدا می کند و بسیار به ندرت امکان حضور در پیش از این ساعت متصور است، کما اینکه (بنده در دو ماهه اجرای این طرح در سال گذشته حتی یک ارباب رجوع از ساعت ۶:۴۵ الی ۸ نداشتم، احتمال قریب به یقین امسال نیز به همین سیاق خواهد بود.)
طرحی که نه تنها حقوق ارباب رجوع را پایمال می کند بلکه سیستم خواب کارمندان را نیز به هم ریخته و عملا کارایی آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
اما در این جا یک سوال اساسی مطرح می‌گردد و آن اینکه چرا در طول یک سال گذشته برای جبران کمبود برق مورد نیاز مصرف کننده های استان چاره اندیشی نشده است؟! که امروز دوباره مدیریت ارشد استان مجبور باشد تن به عواقب یک کار غیر کارشناسی بدهد!
به هر حال پیشنهاد می گردد، استاندار محترم و تیم کارشناسی ایشان به جای عقب کشیدن ساعت ادارات که هیچ بازده کاری مشخصی ندارد و عملا به لحاظ کاهش مصرف انرژی نیز چندان کارآمد نیست، در این مدت روزهای پنج شنبه را برای کاهش مصرف برق تعطیل نماید. این اتفاق هم می تواند کاهش واقعی مصرف برق را به دنبال داشته باشد و هم آزمونی برای سنجش امکان تعطیلی پنجشنبه ها به عنوان یک مطالبه عمومی باشد. همچنین با افزایش مدت تعطیلات آخر هفته و تعدد سفرهای داخل استانی به لحاظ کاهش مصرف برق عمومی نیز این اتفاق بیشترین بازخورد را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.