• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

بحران مرغ درسال‌گاو

  • کد خبر : 18609
  • 17 فروردین 1400 - 10:02
بحران مرغ  درسال‌گاو

در آخرین ماه های سال ۹۹ و آغاز سال ۱۴۰۰ یکی از اصلی ترین بحران‌های کشور که بحران جهانی مانند کرونا و مشکلات اقتصادی و گرانی را به فراموشی سپرد کمبود برخی کالاهای اساسی مانند روغن و مرغ بود. صف‌های طولانی و متراکم با شرایط کرونایی سوژه‌ای برای نشان دادن ناتوانی دولت در تامین کالاهای […]

در آخرین ماه های سال ۹۹ و آغاز سال ۱۴۰۰ یکی از اصلی ترین بحران‌های کشور که بحران جهانی مانند کرونا و مشکلات اقتصادی و گرانی را به فراموشی سپرد کمبود برخی کالاهای اساسی مانند روغن و مرغ بود.
صف‌های طولانی و متراکم با شرایط کرونایی سوژه‌ای برای نشان دادن ناتوانی دولت در تامین کالاهای اساسی شد.
اقتصاد بحران زده و تورم لجام گسیخته ایران و عدم توانایی کنترل بازار توسط دولت دست سودجویان و دلالان را باز گذاشته تا هر وقت اراده کنند و هر کالایی را که نخواهند با قیمتی چند برابر قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.
هر چند تولید کنندگانی که شاید به حق خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند و با مقاومت غیر منطقی دولت روبرو می شوند نیز در بر هم زدن این بازار بی تاثیر نباشند. گاهی دولت در برابر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمتی مقاومت می‌کند که تیم کارشناسی خودش به آن ایمان دارد. همین لجاجت کمبود کالای مورد نظر دربازار را به وجود می‌آورد. شایعه گران شدن و نایاب شدن، قیمت های غیررسمی را در بازار رقم میزند و مردم گاهی تا ۴ برابر قیمت مصوب را برای تامین کالای اساسی خانوار می‌پردازند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=18609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.