• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

اومیکرون در کرمانشاه؛ موارد مشکوک در دست بررسی بیشتر / آبی؛ آرامش قبل از طوفان اومیکرون است

  • کد خبر : 21694
  • 17 دی 1400 - 12:04
اومیکرون در کرمانشاه؛ موارد مشکوک در دست بررسی بیشتر / آبی؛ آرامش قبل از طوفان اومیکرون است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: اومیکرون وارد کشور شده و حتی موارد مشکوکی در استان داریم که برای بررسی بیشتر به مرکز ارسال کرده‌ایم. دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار میلکان بیان داشت: چیزی که مسلم است در روزها و هفته‌های آینده درگیر سویه جدید کرونا -اومیکرون- خواهیم شد؛بنابراین لازم است […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: اومیکرون وارد کشور شده و حتی موارد مشکوکی در استان داریم که برای بررسی بیشتر به مرکز ارسال کرده‌ایم.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار میلکان بیان داشت: چیزی که مسلم است در روزها و هفته‌های آینده درگیر سویه جدید کرونا -اومیکرون- خواهیم شد؛بنابراین لازم است مردم ضمن تزریق دوزهای دوم و سوم، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در فرصتی که هست آن دسته از هم استانی هایی که واکسن دریافت نکرده اند برای دریافت دوز اول و کسانی که یک ماهه از دوز اول آنها گذشته برای دوز دوم مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه   درصد جمعیت هدف استان -افراد بالای ۱۲ سال- دوز اول و ۷۷ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند تاکید کرد: تنها ۱۷ و نیم درصد افراد بالای ۱۸ سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند. تقاضا داریم که افراد بالای ۱۸ سالی که سه ماه از دریافت دوز دومشان گذشته به مراکز تزریق واکسن مراجعه و دوز سوم را نیز دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان به شایعات عده ای که به نام طب سنتی هدف های دیگری دنبال کرده و مردم را از زدن واکسن منع می کنند گوش ندهند گفت: در دنیا اثبات شده است که با تزریق دوز سوم حتی اگر آلودگی و ابتلا اتفاق بیفتد علائم کمتر و خفیف تر خواهد بود و کمتر کار به بیمارستان کشیده می‌شود،آمار مرگ و میر نیز به شدت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و باقی شهرستان‌ها آبی است خاطرنشان ساخت: مردم نباید گول این رنگ بندی را بخورند، اتفاقاً حالاباید بیشتر مراقب باشید تا شرایط آرام باقی بماند. رعایت پروتکل ها در این شرایط است که می‌تواند باعث قطع زنجیره شود.

وی اذعان داشت:این اتفاق بارها افتاده است که پس از هر بار آرامش، کم شدن مبتلایان و بهبود اوضاع ، به خاطر عدم رعایت پروتکل‌ها مجدداً با یک پیک و افزایش بیماری روبرو می شویم.

خبرنگار:نرگس نادری نیا

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.