• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

انتصاب استاندار ویژه، درخواست کرمانشاهیان از دولت سیزدهم

  • کد خبر : 21019
  • 25 مرداد 1400 - 17:17
انتصاب استاندار ویژه، درخواست کرمانشاهیان از دولت سیزدهم

یادداشت : ناصر گلی- فعال اجتماعیجناب آقای رئیسی، اگر در ایران و بین ۳۱ استان کشور قرار باشد دو استان مثل خوزستان یا سیستان و بلوچستان، استانداری ویژه داشته باشند، ما کرمانشاهیان نیز انتظار داریم سومین استان مورد توجه دولت سیزدهم، کرمانشاه باشد. کرمانشاه، این سینه ستبر ایران (به تعبیر مقام معظم رهبری) یکی از […]

یادداشت : ناصر گلی- فعال اجتماعیجناب آقای رئیسی، اگر در ایران و بین ۳۱ استان کشور قرار باشد دو استان مثل خوزستان یا سیستان و بلوچستان، استانداری ویژه داشته باشند، ما کرمانشاهیان نیز انتظار داریم سومین استان مورد توجه دولت سیزدهم، کرمانشاه باشد.
کرمانشاه، این سینه ستبر ایران (به تعبیر مقام معظم رهبری) یکی از با استعداد ترین استانهای کشور و در عین حال از محرومترین و ضعیفترینهاست. و این تعارض عجیب عامل اصلی این درخواست کرمانشاهیان از ریاست محترم جمهور است. بدون شک در کشور نمونه ای از این فجیع تر با این فاصله زیاد میزان استعداد بالا در مقابل بهره وری و توسعه پایین، نمیتوان یافت!
به عنوان نمونه منابع آبی استان کرمانشاه در رتبه دوم کشور قرار دارد اما در سوی دیگر فعالیت سیستماتیک حوزه کشاورزی و باغداری ما در بهرهوری از ضعیفترینهای کشور است. خاک حاصلخیز و مراتع و دشتهای بینظیر استان از بی تدبیری و نبود امکانات، به همان بازدهی هستند که مناطق کویری ایران دارند، شاید هم کمتر!
بیش از ۱۵ منطقه ، ناحیه و شهرک صنعتی در استان با دسترسی به بازار ۱۰ میلیون نفری داخل کشور و ۲۰ میلیون نفری بین المللی هم مرز، خلاصه شده است در وجود چندین کارخانه محدود و نیم بندی که آن هم دیر یا زود مثل دیگر صنایع ما احتمالا زمینگیر میشود.
جناب آقای رئیس جمهور، اگر کرمانشاه یک کویر بی آب و علف با مردمانی کم توان و فرسوده و در ناحیه ای دور افتاده بود، اشکال نداشت که طی دهه های پیشین بیکار ترین استان کشور باشد. ولی اینگونه که نبوده است؟! استعداد داشته، اما عزم ویژهای جهت کشف و پرورش و شکوفایی آن نداشته است. به تعبیری دیگر اگر استان کرمانشاه، استانی کوچک و تک قومیتی بود حرفی نمیزدیم. اما اینجا هندوستان ایران است، این همه اقوام و مذاهب در کنار هم در کمال اتحاد و سازشند، اما چه شده که ما در شاخص طلاق در بستر کوچکترین نهاد اجتماعی -یعنی خانواده- در کشور بدترینیم؟ شاید چون تا بحال حمایت ویژهای نداشته ایم؟!
ریاست محترم دولت سیزدهم، کدام استان ایران با این همه ظرفیت گردشگری و فرهنگی و تاریخی و برتریهای بومی و مناطق گرم و سردسیری و چهارفصل در کنار هم، در شاخص فلاکت، بدترین کشور شد؟!! ما متاسفانه طبق آمارهای رسمی مرکز آمار ایران، مفلوکترین استان کشوریم! لذا انتظار داریم برای پایان دادن به این حد از فلاکت طرح ویژهای در این دیار اجرایی شود. فقط عزمی راسخ در دولتی قوی و مردمی میتواند جریان را به سمت نخبه پروری و مردم سالاری تغییر مسیر دهد.
این استانِ با استعداد ،با فرهنگ مردمانی که در میدان جنگ تحمیلی و عرصه شهادت، کارنامه خود را به روشنی تقدیم انقلاب کردند، استانی که دروازه ورود به کربلا و قدمگاه آزادمردان، ایثارگران و شهادت طلبان تاریخ است، بیشترین آمار خودکشی آن هم از نوع خودسوزی را دارد؟ شاید مدیریت ویژهای بتواند آبی بر این آتش ناآگاهی بریزد و این فرهنگ و شعائر اسلامی را در کرمانشاه متبلورتر سازد.
جناب آقای رئیس جمهور، ما در استانی به این استراتژیکی، بر سر راه جاده ابریشم، از آخرینهایی بودیم که صاحب ایستگاه راه آهن شدیم. خیلی دیر و خیلی کم رونق، آن هم نه تا قصر شیرین! لذا وقتی صدای سوت قطار در کرمانشاه شنیده شد که دیگر ارزش و مزیتی برای توسعه محسوب نمیشد. و از سوی دیگر باید بدانید ما در کرمانشاه این بزرگترین شهر کرد نشین جهان، حتی یک کیلومتر آزادراه نداریم! شاید با استاندار ویژه ای که بتواند در جلسات هیات دولت حضور مستمر داشته باشد بتوانیم کمی تغییر کنیم و توسعه یابیم.
در مورد آمار بزه، اعتیاد، حجم زندانیان در بند، مشاغل کاذب، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، متکدیان و کودکان کار نیز سخن در نزد ریاست سابق قوه قضائیه گزافه گوییست، اما باید برایش فکری اساسی کرد.
بر همگان واضح است ما مردم کرمانشاه در این سالها هیچ خیری از داشتن بزرگترین مرز مشترک با کشور عراق (چه بخش کردنشین و چه عرب نشین) نبردیم. مرز جز آتش جنگ، هیچ نانی سر سفره مردمان این دیار نیاورد. شاید استانداری ویژه بتواند علاوه بر خلق فرصت هایی در بازارچه های مرزی و ساماندهی کوله بری، برای مردم استان در زمینه جذب و توسعه حوزه توریسم درمانی نیز کاری کند.
حضرت آیت ا… سیدابراهیم رئیسی، جان کلام اینکه ابر و باد و مه و خورشید فلک در کنار مردم کرمانشاه، همه آمادهاند تا شما در اقدامی انقلابی، بستری فراهم آورید تا این عوامل بکار آیند و در این دیار مظلوم، طرحی نو در اندازند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.